یکی از مراجع تقلید گفت: همه ما باید قدر انقلاب اسلامی و نظام را بدانیم و باید مراقبت کنیم کسی به بیراهه نرود و گرفتار اختلاس نجومی نشود.

ضرورت قدرشناسی و مراقبت از انحراف در نظام جمهوری اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله جوادی آملی در پیام تصویری به شانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که پیش از ظهر جمعه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه با ظهور حضرت ولی عصر (عج) جامعه از جاهلیت نجات می‌یابد گفت: یکی از مهمترین مصادیق جاهلیت در عصر ما عدم معرفت نسبت به امام عصر (عج) است.

وی افزود: امام معصوم از چند راه امامت خود را می‌فهمد اما مردم باید امام را با برهان و دلیل معتبر عقلی و نقلی بشناسند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) الهام از جانب خداوند متعال را یکی از راه‌های درک امامت امام معصوم بیان کرد و افزود: امام علی النقی (ع) در پاسخی به این سوال که از کجا فهمیدید به امامت رسیدید، فرمودند یک ذلتی در خود احساس می‌کنیم که می‌فهمیم به مقامی بار یافتیم.

وی با بیان اینکه وقتی انسان از نفس خود دور می‌شود، خود را بخوبی می‌شناسد و فقط عظمت و شکوه خدا را می‌بیند گفت: وقتی انسان خود را می‌بیند، این حجاب باعث می‌شود که از معارف الهی بازبماند اما اگر کسی ذلت محض را احساس کند، معلوم می‌شود که خود را نمی‌بیند، بنابراین خدا را با چشم دل مشاهده می‌کند و از الهامات الهی بهره مند می‌شود.

آیت الله جوادی آملی پرسش حضوری از امام معصوم و یا ارائه برهان عقلی و نقلی راه‌های شناسایی امام بیان کرد و افزود: انسان اگر می‌خواهد مرگش مرگ جاهلی نباشد باید امام شناس باشد انسانی که امامش را نشناسد در جهل زندگی کرده و از آنجایی که مرگ عصاره زندگی است و اگر انسان در جهل زندگی کند مرگش هم در جهالت است.

وی ادعیه، زیارت و امام شناسی نقلی را از راه‌های شناسایی امام زمان (عج) بیان کرد و افزود: در ادعیه آمده دین وقتی نظم می‌گیرد که امام حکومت کند و آنچه که امام انجام می‌دهد خدا اراده کرده است و این کار مبنایی است که امام شناس باید به آن آگاه باشد و بعد از علم به آن عمل کند و بعد آن را منتشر کند.

این مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به محتوای برخی ادعیه و زیارات درباره شئون امام زمان (عج) و ابراز ارادت ما به این حضرت گفت: دین خدا بوسیله امام نظم پیدا می‌کند چراکه آنها حضرت علم غیب فراوانی و بدون محدودیت دارند و آن علم غیب، معیار حکم فقهی نیست.

وی با تاکید بر اینکه رفتار و گفتار امامان معصوم باید برای ما اسوه باشد گفت: تنها ما نباید در نماز و حج از امامان پیروی کنیم، بلکه سیره، سنت، گفتار و عمل ایشان و هر چه به عنوان تبیین حکم الهی و تشریع وظیفه بیان شده، برای ما دلیل قاطع و برهان می‌شود.

آیت الله جوادی آملی با تقدیر از زحمات امام (ره) در پایه گذاری جمهوری اسلامی ایران گفت: خدا امام و شهدا را با انبیای الهی محشور کند که این راه را فهمیدند، باور و عمل کردند و ما امروز بر سر سفره این بزرگان بهره مند می‌شویم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی، نظام الهی است و باید قدر این نظام را بدانیم، افزود: همه ما باید قدر انقلاب اسلامی و نظام را بدانیم و باید مراقبت کنیم کسی به بیراهه نرود و گرفتار اختلاس نجومی نشود.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مفاهیم برخی ادعیه درباره توفیق سربازی در رکاب امام زمان (عج) گفت: ما باید از خدا بخواهیم در زمان و وقتش با زبان و قلم و سلاحمان امام زمان را یاری کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.