امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی بر حمایت از تولید کنندگان، مدیریت فضای مجازی و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با رعایت پروتکلهای بهداشتی، تاکید کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه گناباد گفت: هیچ مدیری حق ندارد به بهانه قوانین زمینه دلسردی بخش تولید و تولیدکنندگان را فراهم کند.

حجت الاسلام  حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: باید از همه ظرفیتهای موجود برای رونق اقتصادی و تولید و رفع موانع این بخش استفاده شود و با روان سازی قوانین مسیر توسعه کمی و کیفی تولید و نقش آفرینی بیشتر آن در رونق جامعه هموار گردد.

وی با قدردانی از مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبه مجلس مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی مالیات تولیدکنندگان، سرمایه گذاران را برای ایجاد اشتغال تشویق می‌کند.

امام جمعه گناباد همچنین از نیکوکاران و دستگاه های حمایتی خواست در راه گسترش تولید و ایجاد اشتغال برای مددجویان برنامه مدون داشته باشند.

وی تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات سالجاری را یادآور شد و افزود: مردم باید در انتخابات به افراد باایمان، جوان، کارآمد و جهادی که هم شناخت کامل نسبت به مشکلات مردم داشته باشد و هم برای حل مشکلات راه حل ارائه کند، رای دهند.

حجت الاسلام صادقی نسب ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب به رها بودن و ولنگاری در فضای مجازی انتقاد داشتند، ساماندهی این بخش باید مورد توجه مسوولان ذیربط قرار بگیرد زیرا در تمامی کشورهای جهان فضای مجازی مدیریت می شود اما در کشور ما برخی به رها بودن فضای مجازی افتخار می کنند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار نیز با اشاره به تبعات و آسیب‌های اجتماعی در شبکه‌های مجازی گفت: ولنگاری و رها شدگی فضای مجازی مورد تایید رهبر معظم انقلاب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: منظور از مقابله با انحرافات شبکه‌های مجازی، فیلترینگ آن نیست بلکه پاکسازی آن از محتوای آلوده و بهره گیری از مطالب مفید است.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و توسعه پیام رسان‌های ملی از دیگر موارد در مواجهه با شبکه‌های منحرف غربی است.

امام جمعه سبزوار با اشاره به هجمه فرهنگی غرب و قرار گرفتن کودکان و خانواده‌ها در معرض آسیب‌های فضای مجازی، گفت: باید برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این تهدیدات انجام شود.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز  ولادت با سعادت امام عصر، حضرت مهدی موعود (عج) افزود: جشن‌های نیمه شعبان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد برگزار شود.

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه هم گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب حاکی از توجه ایشان به اقتصادمقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: البته پشتیبانی و مانع زدایی تنها محدود به مسوولان نیست بلکه اجرای این ۲ اصل مهم نیازمند فرهنگ سازی است که برای تحقق آن روحانیان، آموزش و پرورش و آموزش عالی نیز باید تلاش کنند.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن روز ۱۲ فروردین، ادامه داد: روز جمهوری اسلامی یادآور تکمیل راه مردم ایران برای حذف حکومت طاغوت و استقرار حکومت دینی مبتنی بر قوانین اسلامی است.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: البته نمی‌گویم حکومت کنونی اسلامی ما بی‌عیب و نقص است بلکه این نقصها باید با همت مسوولان و پشتیبانی مردم برطرف شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.