۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 745408

محمدجواد ظریف و وزیر امورخارجه چین، طی مراسمی سند همکاری های جامع ایران و چین را امضا کردند

امضای سند همکاری های جامع ایران و چین

قدس آنلاین: «وانگ یی» وزیر خارجه چین ظهر امروز (شنبه) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه چین که عصر دیروز (جمعه) در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف وارد تهران شد، صبح امروز با «علی لاریجانی» مشاور مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از آن نیز به دیدا حسن روحانی رئیس جمهور رفت.

وزیر خارجه چین در دیدار با لاریجانی با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور، بر اهمیت همکاری‌ها در چارچوب مشارکت جامع راهبردی تأکید و از نهایی شدن برنامه جامع روابط راهبردی دو کشور ابراز خرسندی کرد و همچنین اظهار داشت که روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر شرایط روز نخواهد بود، بلکه دائمی است و استراتژیک خواهد بود.

لاریجانی نیز در این دیدار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مستقلا در مورد روابطش با کشورها تصمیم می‌گیرد و مانند برخی کشورها نیست که با یک تلفن تغییر موضع دهند. 

گفتنی است، نمایشگاه اسناد روابط ایران و چین نیز به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و چین صبح امروز (شنبه) با حضور وزرای خارجه دو کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه افتتاح شد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین از بخش‌های مختلف نمایشگاه و اسناد نمایش داده شده در آن بازدید کردند.

امروز قرار است سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله به امضای وزرای خارجه دو کشور برسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.