رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد مراجعان سرپایی کرونا به اورژانس بیمارستان واسعی این دانشگاه در روزهای اخیر افزایش یافته است که این وضعیت ناشی از افزایش سفرهای نوروزی در هفته گذشته می‌تواند باشد.

شمار مراجعان سرپایی کرونا در سبزوار افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم اظهار داشت: عمده مراجعان مبتلا و یا مشکوک به کرونا در اورژانس این بیمارستان، افراد گروه‌ سنی جوان تر و یا بعضا اعضای خانواده هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در شبانه روز گذشته بیش از ۲۰ بیمار جدید مشکوک به کرونای جهش یافته به اورژانس بیمارستان واسعی این شهر مراجعه کرده‌اند که این آمار نسبت به روزهای ابتدای سال بیش از سه برابر افزایش داشته است.

دکتر مسلم افزود: هم اینک ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که ۱۲ نفر از آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه زیر نظر قرار دارند.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک طبی صورت، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دست‌ها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات برخی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته آن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی از مردم درخواست می‌شود از رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و تجمع در فروشگاه‌ها و مراکز خرید به شدت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی زمینه‌ساز شیوع بیشتر ویروس کرونا خواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.