رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد از سم‌پاشی علیه آفت شته در مزارع گندم و جو این شهرستان با استفاده از پهباد خبر داد.

پرواز پهباد سم‌پاش بر فراز مزارع گندم و جو مشهد علیه آفت شته

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی این شهرستان، علی ممیزی با اشاره به اینکه استفاده از پهباد برای سم‌پاشی مزارع علیه آفات یکی از روش‌های نوین سم‌پاشی است، اظهار کرد: با توجه به کنترل هوشمند پهباد، انجام سم‌پاشی  به‌صورت دقیق و یکنواخت انجام می‌شود، به‌طوری‌که این مهم منجر به افزایش بهره‌وری در عملکرد سم‌پاشی و جلوگیری از اتلاف سم ناشی از خطای انسانی در به‌کارگیری ابزار و محدودیت‌های وسایل و ماشین‌آلات می‌شود.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: از طرفی چون تراکتور و سم‌پاش در مزرعه تردد نمی‌کند باعث جلوگیری از خسارت رسانیدن به گیاه و  کاهش عملکرد محصول نیز می‌شود.

وی بابیان اینکه پهباد ها به دلیل حرکت پروازی قابل‌ملاحظه قابلیت به‌کارگیری برای سم‌پاشی در نقاط صعب‌العبور را بدون هرگونه محدودیتی دارند، یادآور شد: استفاده از پهباد از بروز بیماری‌های تنفسی و مسمومیت کاربران (کشاورزان) به میزان قابل‌توجهی جلوگیری می‌کند.

ممیزی همچنین در خصوص صرفه‌جویی در مصرف سموم با استفاده از پهباد خاطرنشان کرد:  میزان مصرف محلول سم با پهباد ۱۰ لیتر در هکتار است درصورتی‌که این میزان در سم‌پاشی با توربولاینر به ۲۰۰ لیتر در هکتار و در سایر روش‌های سم‌پاشی حتی به ۴۰۰ لیتر نیز می‌رسد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ابراز کرد: سال گذشته نیز مبارزه با آفت سن گندم و جو در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار  از اراضی کشاورزی مشهد با پهباد سم‌پاشی شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.