اردبیل- استاندار اردبیل از راه اندازی دانشگاه صنعتی این استان با کمک یک خیر اردبیلی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه راه اندازی این دانشگاه با امضای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، رییس دانشگاه محقق اردبیلی و کمال فتحی بی‌طرف خیر اردبیلی منعقد شد.

خیر اردبیلی ۱۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی دانشگاه صنعتی اعطاکرد

به گزارش قدس آنلاین؛ اکبر بهنامجو در حاشیه جلسه بررسی راه‌اندازی دانشگاه صنعتی اردبیل اظهار کرد: اردبیل به جهت داشتن زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و همجواری با جمهوری آذربایجان برای راه‌اندازی دانشگاه صنعتی جهت آموزش و تامین نیروی فنی و متخصص بومی ظرفیت مناسبی دارد ضمن اینکه حضور سرمایه گذاران طرح های صنعتی نیز در مننطقه افزایش یافته و در این راستا راه اندازی این دانشگاه  برای توسعه صنعت و پرورش نیروی انسانی کارآمد در استان ضروری بود. 

وی بیان کرد: موافقت اولیه وزیر علوم،تحقیقات و فناوری و رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در این زمینه کسب شده  و آقای کمال  فتحی بی طرف  نیز برای تامین و ساخت  این دانشگاه ابراز تمایل کرده است .

وی با اشاره به اینکه کمیته راه‌اندازی  دانشگاه صنعتی در استان تشکیل می‌شود، افزود: این کمیته با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، عضویت استاندار اردبیل، کمال فتحی بی‌طرف به عنوان خیر و رییس دانشگاه محقق اردبیلی برای پیگیری راه اندازی دانشگاه صنعتی تشکیل و کار خود را آغاز می‌کند.

بهنامجو  گفت: در تفاهم‌نامه تنظیمی مقرر شد کمال فتحی بی‌طرف به عنوان خیر تا سقف ۱۵۰میلیارد تومان برای احداث ۳۰هزار متر مربع ساختمان‌های مورد نیاز دانشگاه صنعتی اردبیل بر اساس طرح و نقشه وزارت علوم در زمین تایید شده از سوی این وزارتخانه در مدت سه سال اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.