نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حرکتی که به فرمان مقام معظم رهبری در قرارگاه مواسات و همدلی در کشور صورت گرفت، در واقع نشان دادن یک نمونه کوچک از آن جامعه مهدوی است چراکه در جامعه مهدوی، داشتن‌ها در انحصار مالک نیست.

 جریان مواسات و همدلی، نمونه‌ای از جامعه مهدوی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مرحله دیگری از رزمایش مواسات و همدلی خراسان رضوی، ضمن تبریک سالروز میلاد مسعود حضرت خاتم الاوصیاء (علیه‌السلام)، اظهارکرد: در طول یک سال گذشته که قرارگاه مواسات از سوی رهبر انقلاب در کشور ابلاغ شد، شما عزیزان در تحقق این گفتمان مواسات زحمت کشیدید و مجاهدت کردید، این مجاهدت تضمین کننده سعادت شما و ما باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که انتظار فرج، انتظار یک فرد تنها نیست، ادامه داد: انتظار فرج، انتظار جریانی است که پدیدآورنده‌اش در روی کره زمین، یک فرد آسمانی، وجود اقدس بقیه‌الله است، ما که در انتظار فرج هستیم، در واقع انتظار فرج خودمان هستیم.

وی با یادآوری این‌که انتظار فرج بقیه‌الله، انتظار پیدایش حکومت سراسر عدل جهانی، حاکمیت سراسری اسلامی، توسعه جهانی همه معارف، اصول و آموزه‌های دینی آیین مقدس اسلام است، تصریح کرد: از همه این‌ها بالاتر، تشکیل جامعه مهدوی با ظهور آن حضرت است یعنی از ابتدای ظهور حضرت ولو در یک فضای کوچک و بستری محدود، تحت حاکمیت اولیه آن حضرت، جامعه مهدوی تشکیل می‌شود و این جامعه مهدوی در دنیا توسعه پیدا خواهد کرد.

جریان مواسات و همدلی، نمونه‌ای از جامعه مهدوی است

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: حرکتی که به فرمان مقام معظم رهبری در قرارگاه مواسات و همدلی در کشور صورت گرفت، در واقع نشان دادن یک نمونه کوچک از آن جامعه مهدوی بود، در جامعه مهدوی، داشتن‌ها در انحصار نیست، دارایی‌ها علی‌رغم این که در مالکیت‌های خصوصی قرار دارد اما در بهره‌برداری، در اختصاص مالک قرار نمی‌گیرد، همه مردم از مجموعه داشتن‌ها و دارایی‌ها استفاده می‌کنند و تأمین‌کننده زندگانی همه مردم حتی داشتن‌های خاصی است که بهره‌برداری‌اش در شکل عموم ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: همه اقداماتی که مردم انجام دادند به وسیله همکاری‌های مجاهدانه و خیرمندی‌های همه عزیزان و مردم بود که دست به دست هم داد، رزمایش مواسات در واقع مانور و رزمایش جامعه مهدوی است.

«مواسات و همدلی»، گفتمان عظیم مهدوی

وی افزود: آن روزی که امام زمان حاکمیت اسلام را در دنیا توسعه می‌دهند، همه دنیا به این شکل و وضعیت درمی‌آیند که فکر گذران زندگی برای اقشار آسیب‌پذیر در همه افکار وجود داشته باشد و در همه دل‌ها بتپد، این نمونه جامعه مهدوی است که بخشی از آن جامعه مهدوی در جریان مواسات و همدلی که به صورت یک گفتمان عظیمِ ماندنی از طرف مقام معظم رهبری ایجاد شد، از سال گذشته صورت گرفت.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: از همه عزیزان جهادی به خصوص عزیزان درمانی که در مقابله با این ویروس منحوس مجاهده داشتند، تشکر می‌کنم که نمایشگاهی از جامعه مهدوی در این گوشه دنیا به رخ جهانیان کشاندند؛ این که ما مردم را به ظهور امام زمان(عج) دعوت می‌کنیم، باید حرکات ما زمینه‌ساز حضور مولا در بین بشر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نحوه مواجهه دنیا با معضلات شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حالی که در نقاط دیگر دنیا قفسه‌های فروشگاه را خالی می‌کردند و اجناس را از هم می‌ربودند، در یک گوشه دنیا مردم به نام نامی مولا، این نمایش عظیم مواسات را اجرا کردند و از نظر امکانات زندگی و به‌ خصوص جریان‌های درمانی افراد دردمند، اینطور مجاهدانه فعالیت کنند و منشأ آن نیز از عبادتگاه خدا، خانه عشق حق و مساجد باشد و همه دنیا نیز تماشاچی قضیه بودند.

دستگاه‌های استکباری نمی‌خواهند این حرکت دیده شود

وی یادآور شد: حرکت امروز ما در میان همه ملت‌ها، جوامع و رسانه‌ها به‌عنوان یک حرکت نمونه است ولو این که دستگاه‌های استکباری سعی بر این دارند که عظمت‌های این چنینی از مردم دلداده امام زمان (عج)، اصلاح جهانی آینده و تشکیل حکومت جهانی آینده در مقابل چشم‌ها جلوه نکند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: رزمایش مواسات و همدلی یک عمل خیراندیشانه و انسان‌دوستانه است که برکات و آثار ذاتی آن در زندگی یکایک شما عزیزان اثر می‌گذارد، هم در تأمین سلامت عزیزانتان، هم بیمه شدن خانواده‌ها و هم سعادت اخروی‌تان تأثیر خواهد گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که یک حرکت عظیم قابل توجه از نظر نشان دادن انتظار فرج و ظهور وجود اقدس بقیه‌الله صورت گرفت، خاطرنشان کرد: رهبری با آن درایت خاصی که در جهت حرکت اجتماعی جهانی در مقام ترویج حکومت مهدوی دارند، دیدند این حرکت و اقدام مؤثر است، فرمانش را نیمه شعبان سال گذشته در سال روز میلاد حضرت بقیه‌الله صادر فرمودند و یک سال که از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری می‌گذرد، اقدام مردم و عزیزان ما در این جریان قابل تقدیر است.

وی افزود: همه زحمات را شما کشیدید و مجاهدات و فعالیت‌ها را نیز در عرصه‌های نهادی و شخصی در این موقعیت اجتماعی شما عزیزان انجام دادید، آنچه برای امام زمان (عج) مهم است، شخصیت خیراتی و مبراتی شما عزیزان است و شما با این حرکت، شخصیت خیراتی خودتان را به حضرت نشان دادید.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: سپاه امام زمان (عج) این‌طور نیست که فکر کنیم این سپاه تنها در زمان ظهور تشکیل می‌شود، این سپاه باید از قبل تشکیل شود و سپاهی که باید قبل از ظهور تشکیل شود، طلیعه‌اش حرکت عظیم شما برادران و خواهران است و این موقعیت از امروز به‌عنوان یک سپاهی در محضر امام زمان (عج) برای شما قابل توجه هست.

قرارگاه مواسات، گفتمانی برای حمایت همیشگی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که نظر مقام معظم رهبری در جریان مواسات، یک اقدام منحصر به زمان و موقعیت این ویروس منحوس نبود، خاطرنشان کرد: نظر رهبری، ایجاد یک گفتمان بود که در جامعه شیعی و ولایی ما که وابسته به اهل بیت است، اجرا بشود، ما نمونه جامعه مهدوی را قبل از ظهور حضرت، تشکیل بدهیم و این جامعه، به آن جامعه عظیم مهدوی که خود حضرت ایجاد می‌کنند، اضافه شود.

وی به نزدیکی ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: سعی کنیم ماه رمضان امسال بیشتر از سال گذشته کمک‌های مواسات و همدلی صورت بگیرد، هرکار خیری که سال گذشته انجام دادید، سعی کنید امسال چندبرابر آن را انجام دهید.

آیت الله علم الهدی با بیان این‌که مردمی بودن نظام و رهبری، بزرگترین امتیاز این نظام و کشور است، گفت: وقتی مرجع تقلیدشان چنین دستوری داد، خود این مردم به میدان کار و مجاهده آمدند و عزیزان ما در نهادهای مقدس، جریان‌های مردمی را مساعدت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تعدد گروه‌های مردمی و جهادی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در نیمه شعبان سال آینده، ۸ هزار گروه مردمی و فعالیت جهادی، به ۸۰ هزار گروه و تشکل مردمی برسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.