بارش باران و برف در خراسان رضوی از امروز شدت می‌گیرد.

شدت گرفتن بارش باران در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت:  این بارشها در ساعات پایانی شب به برف تبدیل می‌شود.

آیدا فاروقی افزود: بارندگی طی  ۲۴ ساعت گذشته در ۱۱ شهرستان خراسان رضوی شامل قوچان، سرخس، مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، کاشمر، تربت‌جام، درگز، بردسکن، تایباد و کلات  و بیشترین بارندگی در  این مدت در سرخس به میزان چهار میلی‌متر ثبت شده است.

وی گفت: بارشهای برف و باران در این استان تا فردا ادامه دارد که در مناطق مستعد شمال غرب استان به صورت برف و باران و کولاک خواهد بود و طی این مدت احتمال جاری شدن رواناب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با اشاره به تداوم وزش باد شدید در این استان افزود: طی شبانه روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد در سبزوار با سرعت ۸۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده و پس از آن در شهرستانهای جغتای، تربت‌حیدریه، سرخس و  چناران ثبت شده است.

فاروقی ادامه داد: برای عصر امروز نیز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید و  احتمال آسیب به سازه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به تداوم روند کاهشی دمای هوا در خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۴ درجه سلیسوس پیش‌بینی شده که نسبت به دیروز ۱۳  درجه کاهش دارد و فردا به ۹ درجه خواهد رسید و از روز سه‌شنبه شاهد روند افزایشی آن در استان خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: کمینه دمای هوای امروز مشهد سه درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که در مقایسه با دیشب ۹ درجه کاهش دارد و دوشنبه ‌شب به یک درجه خواهد رسید.

قوچان با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خرسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.