۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر: 745550

تب و تاب خدمت در عید فرخنده نیمه شعبان در بین خادمان مخلص بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) رنگ و بوی متفاوتی دارد؛ چرا که آنان میزبان محبانی هستند که با هزاران امید و آرزو، به آستان بوسی امام مهربانی‌ها آمده‌اند.

رنگ و بوی عیدانه بهشت هشتم در نیمه شعبان

به گزارش قدس آنلاین، اقدامات ارزشمندی به همت معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی به مناسبت فرارسیدن عید باسعادت نیمه شعبان انجام شده تا به شایسته‌ترین شکل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از منتظران زائر و مجاور میزبانی شود.

فضاآرایی حرم مطهر رضوی با نصب ۲۲ کتیبه رنگی در صحن‌های مختلف همچون انقلاب، آزادی، کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی(ع) و همچنین ورودی‌های باب الکاظم(ع) و باب الهادی(ع) انجام شده است. عبارت‌هایی مرتبط با عید نیمه شعبان با مضامین «السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه»، «اللهم عجل لولیک الفرج» و «اباصالح المهدی(عج)» بر روی این کتیبه‌ها چشم‌نوازی می‌کند.

چراغانی و نصب پرچم‌های کوچک الوان در صحن و سرای رضوی، از دیگر اقداماتی است که به همت معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی برای زیباسازی هر چه بیشتر این آستان مقدس به مناسبت میلاد ولی عصر(عج) انجام شده است.

گوشه و کنار اماکن متبرکه رضوی با استفاده از گل بوته‌ها و گیاهانی همچون شب‌بو، همیشه بهار و مینا چمنی تزیین شده تا دلدادگان حریم دوست از گل‌آرایی ویژه نیمه شعبان از یک سو بهره بصری ببرند و از سویی دیگر، وجودشان را با استشمام شمیم خوش این گل‌های رنگارنگ‌ تازه کنند. در این بین، نباید ناذرین گل و گیاه حرم رضوی در اعیاد مذهبی را از یاد برد؛ شیفتگانی از سراسر کشور که گل و گیاه را هدیه‌ای زیبنده این ساحت ملکوتی می‌دانند.

چایخانه‌های حضرت رضا(ع) هم با توزیع چای متبرک در دو صحن کوثر و غدیر از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۹ پذیرای زائران و مجاوران است تا خستگی راه را از دل آنان بزدایند و خاطره‌ای خوش برایشان به یادگار بگذارند. در آستانه نیمه ماه شعبان به صورت میانگین روزانه ۲۵ هزار چای متبرک در لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی از محل مشارکت‌های خیران و بانیان نیک‌اندیش در این چایخانه‌ها توزیع شده است.

همچنین به مناسبت گرامی‌داشت ولادت خجسته امام زمان(عج) با توزیع ۱۰۰ هزار بسته میان وعده متبرک از زائرین و مجاورین در شب نیمه شعبان و روز دوشنبه نهم فروردین ۱۴۰۰ بعد از اقامه هر وعده نماز در حرم مطهر رضوی پذیرایی می‌شود.

منبع: آستان‌نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.