رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حضور مردم در طرح مواسات و همدلی یکی از عنایتهای الهی است و خراسان رضوی پیشگام تاسیس قرارگاه مواسات و همدلی شد تا به عنوان یک الگو در کشور اجرایی شود.

حضور مردم در طرح مواسات و همدلی از عنایتهای الهی است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمرتضی بختیاری روز یکشنبه در مراسم تجلیل از گروههای جهادی و نیکوکاری قرارگاه مواسات و همدلی در مهدیه شهر مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان سال گذشته فراخوان مواسات و همدلی را صادر کردند و دنیا فکرش را هم نمی‌کرد در شرایط شیوع کرونا در کنار تحریم‌های ظالمانه و تکانه‌های شدید اقتصادی که شکل گرفته بود مردم به یاری یکدیگر بشتابند.

وی اضافه کرد: ما در پرتو جایگاه ولایت فقیه توانستیم عزت و عظمت خود را در دنیا به اثبات برسانیم.

رییس کمیته امداد با اشاره به این که دست خدا طبق آیات قرآن کریم با جماعت معرفی شده است گفت: برکات این قرارگاه که نمونه‌ای از با هم بودن است امکان انجام کارهای بزرگ را ایجاد کرد و بر همین اساس کمیته امداد در سال گذشته بالاترین سطح کمک‌های خود را در طول دوران انقلاب اسلامی به نتیجه رساند.

فرمانده قرارگاه مواسات و همدلی در خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جریان مواسات و همدلی در کشور، حرکتی بود که به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد و این حرکت نمونه‌ای از جامعه مهدوی را به نمایش گذاشت.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی افزود: روزی که امام زمان(عج) حاکمیت اسلام را در دنیا توسعه دهند همه به فکر تامین زندگی مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر هستند که در جامعه مهدوی شکل می‌گیرد و در موضوع مواسات و همدلی که از سوی رهبر انقلاب بیان شد یک گفتمان عظیمِ ماندنی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: تمام اقداماتی که از سوی مردم صورت گرفت یک رزمایش در جامعه مهدوی است و زمانی که امام زمان (عج) هم ظهور پیدا کنند بار توسعه جهان بر دوش مردم خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رهبر انقلاب نیز با درایت خود در جهت حرکت اجتماعی جهانی و ترویج حکومت مهدوی، فرمان طرح مواسات و همدلی را نیمه شعبان سال گذشته صادر کردند که اقدام مؤثری بود و بر همین اساس حضور مردم در این حرکت قابل قدردانی است.

علم الهدی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان افزود: سعی شود تا در ماه رمضان امسال، کمک‌های مواسات و همدلی سال گذشته چندبرابر و بیشتر شود.

وی ادامه داد: مردم دنیا در سال گذشته و با شیوع کرونا قفسه‌های فروشگاه‌ها را خالی ‌کردند و اجناس را از یکدیگر می‌ربودند و در عین حال در گوشه دیگری از دنیا مردم نمایش عظیم مواسات را اجرا کردند به گونه‌ای که به غیر از تامین امکانات زندگی برای درمان افراد نیازمند نیز تلاش کردند.

رییس کمیته تامین و مشارکت‌های مردمی قرارگاه مواسات و همدلی خراسان رضوی نیز گفت: مردم خراسان رضوی در همان روزهای آغازین فراخوان رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت برای رفع نیازهای مردم به واسطه شیوع کرونا، پیشگام این موضوع شدند و بر همین اساس نخستین قرارگاه مواسات و همدلی در کشور با مدیریت نماینده ولی فقیه در این استان ایجاد شد.

حبیب الله آسوده افزود: ۱۸ نهاد دولتی در چهار کمیته این قرارگاه شامل توزیع، اطلاع رسانی، سلامت و تامین حضور دارند تا نیازهای مردمی با هماهنگی بیشتر مرتفع شود.  

او ادامه داد: حضور ۸۰ درصدی مردم در این عرصه حماسه ساز بود به طوری که از نیمه شعبان سال گذشته تا کنون بیش از ۲۰ میلیون بسته معیشتی توسط گروههای جهادی و مراکز خیریه با همکاری سایر نهادهای وابسته تهیه و بین محرومان توزیع شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.