حضرت آیت‌الله مدرسی گفتند: انتظار به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به استقبال امام زمان (عج) برویم و حضرت را الگو و اسوه خود در زندگی قرار دهیم.

انتظار به تنهایی کافی نیست باید به استقبال امام زمان(عج) برویم

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق تأکید کرد: غایت عینی و طبیعی تمامی حقایق جهان، آمدن آن انسان کامل و وارسته، حضرت صاحب الامر علیه السلام است. رحمت واسعه و نعمت‌های بی‌پایان الهی و نیز احادیث شریفه، دال بر این موضوع است.

ایشان روایات وارده در مورد ظهور منجی را یادآوری برای وجدان خفته انسان برشمرد و عنوان کرد: هنگامی که مؤمن این آیه را می‌خواند (وَنُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوارِثین) به اراده الهی که در تمام عصور تجلی داشته و خواهد داشت، ایمان می‌آورد. همچنین وقتی در این آیه تأمل می‌کند (وَلَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُون) و تاریخ را می‌خواند، پی می‌برد که جهان در جهت تحقق این اراده الهی حرکت می‌کند.

ایشان در ادامه افزود: درک این حقایق، شعله امید در قلب‌ها روشن می‌کند که ظلم و جور ماندنی نیست و روزی فرا خواهد رسید که ظلم و بی‌عدالتی از بین خواهد رفت. همانطور که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: (اگر از روزگار باقی نماند به جز یک روز، البته خداوند مردی از اهل بیت (ع) مرا مبعوث فرماید که زمین را پر از عدل و داد کند چنانکه پر از ظلم و جور شده باشد).

آیت الله مدرسی در خاتمه به چند بصیرت مهم اشاره کرد:

اول: «انسان با امید، همت و اهداف خود زندگی می‌کند و اگر امید نباشد، همت و هدفی نیز نخواهد بود. با افزایش امید، همت و هدف برای اصلاح دنیا نیز متعالی می‌شود. این امید است که مؤمن را بر اصلاح خود و جامعه پیرامونش و مبارزه با ظلم و فساد وادار می‌کند».

دوم: «انتظار ما برای ظهور امام عصر (ع) این نیست که بدون انجام کاری، فقط منتظر باشیم، بلکه باید با سرزندگی تلاش کنیم و زمینه‌های ظهور را ایجاد کنیم».

سوم: «انتظار به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به استقبال ایشان برویم و حضرت را الگو و اسوه خود در زندگی قرار دهیم، در مسیر حضرت و پدران بزرگوارش گام برداریم. در شب میلاد با سعادت امام عصر (ع) با ایشان تجدید عهد کنیم. عهدی که روحیه تأسی به اخلاق و ایمان حضرت را در ما ایجاد کند».

چهارم: «انسان به طبیعت خود خطاکار است و همواره نیاز دارد که کسی نزد خداوند او را شفاعت کند تا از خطاها و گناهانش درگذرد. چه شفیعی بهتر از امام عصر (ع) که همواره ناظر به اعمال ما است. از این جهت باید ایشان را شفیع خود قرار دهیم و بخواهیم که دعاها و حاجات ما را از خداوند طلب کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.