همزمان با نیمه شعبان، سالروز میلاد قائم آل محمد (ص)، منتظران ظهور با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) و عرض ارادت به محضر آن امام همام، به مناسبت سالروز ولادت مهدی موعود (عج) سرود انتظار سر دادند.

سرود دوباره انتظار در سالروز ولادت صاحب الزمان (عج)

به گزارش قدس آنلاین، طلایه داران ظهور در نیمه شعبانی دیگر گرد هم آمده اند تا با نغمه "اللهم عجل لولیک الفرج" تسلای دل یاس های کبود شوند و یاران مهدی را به شوق دیگری برای انتظار ظهور منجی عالم بشریت فراخوانند.

نیمه شعبان سلامی از خدا برای منتظران ظهور است، آنان به یقین می دانند که خدیو عالم امکان و حجت بر حق، به میان شیعیان بازمی‌گردد و شب تاریک را برای مومنین به سحر می رساند و پشت ستم را بر خاک می مالد و دنیا را با عدل خویش به گلستان تبدیل می‌کند.

دگربار نیمه شعبان، سالروز خجسته میلاد امام عصر (عج) فرا رسیده و دوباره دستهای خالی اما چشمان پرامید به آستان پرمهر و عطوفت ثامن الائمه (ع) دوخته شده است تا جمعه های انتظار پایان یابد و دعای مومنین برای رخ نمایی صدف دین خدا، مهدی موعود (عج) اجابت شود.

مومنین در مشهدالرضا (ع) کوی و برزن را به شوق حضور او آذین بندی کرده و عطرآگین نموده اند، در هر گوشه، عاشقی با توزیع نذری خود به مناسبت ولادت قائم آل محمد (ص) کام دیگران را شیرین می کند و یاس ها و نیلوفرها را به انتظاری دوباره دعوت می نماید.

منتظران ظهور در این روز بزرگ در برابر ثامن الحجج (ع) زانو زده و خیس از اشک شوق میلاد صاحب الزمان (عج)، تعجیل در ظهورش را فریاد می زنند و رسیدن به مراد خویش را از انیس النفوس، حضرت امام رضا (ع) آرزو می‌کنند.

منتظران زمزمه می کنند که "شیعه از لطف تو ای حجت حق، استوار و با عنایت تو هوشیار است، بیا و یک شب از کوی ما گذر کن و دلهای تپنده منتظر را روشنی بخش، در عید ولادتت، عیدی ما را عطا نما و حاجت عاشقان و دلسوختگانت را ادا کن".

رسم دلدادگی آنان که مخلصین و خاک پای مهدی (عج) و چشم انتظار ظهور اویند، در دیار امام رئوف، عرض ارادتها و جشن و سرور است و امروز نیز آنان جشن بزرگی در نزدیکترین میدان شهر به حرم قدسی امام هشتم (ع) برپا می کنند و تحقق آرزوی خود را از درگاه ایزد متعال برای آمدن منجی عالم بشریت فریاد می زنند چرا که می دانند تحقق وعده خدا حتمی است.

دیدار او در سالروز میلادش، برترین نعمتها و بزرگترین آرزوها برای کسانی است که از فراق او و وصالش می سوزند تا با آمدنش "اسلام" دوباره از افق تاریخ تابنده شود، لرزه بر بنیان ستمگران و طاغوتهای زمانه افتد و قدرت الهی متجلی گردد.

در سالروز ولادت با سعادت امام زمان (عج) مراسم ویژه‌ای در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده که این مراسم با قرائت قرآن آغاز خواهد شد و با مدیحه سرایی، مولودی خوانی، شعرخوانی، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و سخنرانی ادامه خواهد یافت.

پس از آن گروه همخوانی رضوی به اجرای برنامه می پردازد و اجرای گروه همخوانی عروه الوثقی نیز از دیگر برنامه های عصر میلاد است که از ساعت ۱۷ امروز آغاز خواهد شد.

مراسم استغاثه نیز برای ظهور حضرت مهدی (عج) صبح امروز در میدان شهدای مشهد در قالب اجتماع عظیم منتظران ظهور برگزار می شود و در این مراسم علاوه بر قرائت زیارت آل یاسین، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.