در طلیعه سال جدید، سالی که دو بار در تقویم خود میلاد منجی عالم بشریت را جشن می‌گیرد و بیش از همه سال‌های پیش، نیاز به فرج و فریادرس است، خادمان بارگاه امام مهر و کرم در روز ولادت آخرین سلاله امامت، تدارک عیدانه مفصلی دیده‌اند.

عیدانه ویژه آستان قدس برای نیازمندان در روز میلاد امام عصر(عج)/ از توزیع 20 هزار وعده غذا تا برپایی جشن در روستاهای کم برخوردار

به گزارش قدس آنلاین، از یک روز مانده به میلاد حضرت حجت(عج)، برنامه‌ها و اقدامات متنوعی به همت مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی برای حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت مشهدی در نظر گرفته شده است که با همراهی کانون‌های خادمیاری رضوی و تشکل‌های مردمی سطح شهر مشهد در حال اجراست.

چند قرص نان به نیت تبرک

هادی غلامی مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی  با اشاره به کم و کیف اجرای این برنامه‌ها می‌گوید: از روز هشتم فروردین، پخت 15 هزار قرص نان صلواتی در 12 نانوایی مستقر در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد برای توزیع میان خانوارهای نیازمند شناسایی شده توسط کانون‌های خادمیاری محله‌ای آغاز شده و تا روز نهم فروردین، همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) ادامه دارد.

به گفته غلامی، در اقدام دیگری با مشارکت مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی و نیکوکاران، به نیت شادی دل امام زمان(عج)، کارت هدیه‌های عیدانه‌ای به ارزش 100 تا 150 هزار تومان به کودکان تعدادی از خانوارهای بی‌بضاعت شهر تقدیم شد. در کنار عیدی کودکانه، هدایای متبرک دیگری بین این خانواده‌ها توزیع می‌شود.  

شیرین کامی دل مؤمنان

وی درخصوص پخت شیرینی برای شیرین کامی خانواده‌های کم‌بضاعت حاشیه‌ نشین در این ایام عید، توضیح می‌دهد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته وتهیه مواد  و لوازم مورد نیاز پخت شیرینی، از روز گذشته 600 بسته شیرینی زبان طبخ و بین 600 خانواده و نیز ایستگاه صلواتی سطح شهر توزیع شده است.  

آن گونه که غلامی می‌گوید: 50 مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) در نقاط مختلف شهر مشهد و با محوریت روستاهای کم‌برخوردار بخش رضویه در حال برگزاری است. مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی به اشکال مختلف از جمله توزیع شیرینی، غذا، هدایای متبرک مناسب روز عید، از تشکلهای مردمی برای برپایی این دست مراسم شادی اهل بیت(ع) حمایت کرده است.

رزق و روزی عید

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه طرح حمایتی به همین مناسبت، بیان میکند: در چنین اعیاد و مناسبتهای فرخنده و مبارکی، برنامه پخت و توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) بین محرومان حاشیه شهر یکی از برنامه‌های ثابت این مجموعه است. برای این مناسبت، توزیع 20 هزار پرس غذای گرم شامل قیمه‌پلو و پلومرغ در مناطقی چون شهرک شهید رجایی، بلوار توس، رسالت، گلشهر و... در نظر گرفته شد.

غلامی همچنین از تهیه، بسته‌بندی و توریع بسته‌های کمک‌معیشتی با همراهی کانون‌های خادمیاری سطح شهر خبر میدهد و در این رابطه اظهار می‌کند: به نیت امام زمان(عج)، 3 هزار بسته اقلام غذایی مورد نیاز زندگی بین شماری از خانوارهای تحت پوشش توزیع شد.

انتهای پیام/

منبع:آستان نیوز

حرکت در مسیر فرهنگ مهدوی

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، به برنامه‌های فرهنگی مناسبت این روز مبارک اشاره می‌کند و می‌گوید: همزمان با میلاد با سعادت منجی علم بشریت حضرت مهدی(عج)، دیدار و گفت‌وگو با 40 خانواده شهدای مدافع حرم با هدف تکریم و تقدیر از جانفشانی‌ شهدا و فداکاریهای همسر و فرزندان آنها در حال انجام است.

بهعلاوه، حرکت کاروانهای شادی در جای‌جای شهر با حضور 5 تیم از مدیریت امور مجاورین آستان قدس و هنرنمایی گروه های سرود «آوای رضوان» با اشعاری با مضامین مهدوی از جمله برنامه‌های تدارک دیده برای روزعید نیمه شعبان است.   

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.