«عاموس یادلین» چهره شناخته شده اطلاعاتی و رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل‌آویو درباره سند برنامه همکاری جامع ایران و چین نگران است.

ابراز نگرانی رئیس پیشین موساد از توافق ۲۵ ساله ایران و چین

قدس آنلاین: با گذشت ساعاتی پس از ابراز نگرانی رئیس‌جمهور آمریکا درباره امضای سند برنامه همکاری جامع ایران و چین، رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی از نگرانی تل‌آویو درباره این سند خبر داد.

سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله روز شنبه هفتم فروردین ماه در تهران به امضای محمد جواد ظریف و وانگ یی وزرای خارجه دو کشور رسید.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، عاموس یادلین رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با این رسانه فلسطین اشغالی گفت که تل‌آویو درباره این سند همکاری جامع نگران است.

یادلین در این مصاحبه هشدار داد، سند برنامه همکاری جامع ایران و چین شامل رزمایش‌های نظامی مشترک، تحقیق و توسعه و همچنین همکاری‌های اطلاعاتی مشترک بین این دو کشور است.

این چهره شناخته شده اطلاعاتی در فلسطین اشغالی سپس از نگرانی رژیم صهیونیستی درباره سند اخیر امضا شده بین ایران و چین خبر داد.

عاموس یادلین که در اراضی اشغالی تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا سکونت دارد، اتهام زنی بی اساس این رژیم درباره برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

او مدعی شد: «چین از یک سو با داشتن سلاح اتمی توسط ایران مخالف است اما از سوی دیگر کمکی برای متوقف کردن این موضوع نمی‌کند».

رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: «ایران هم به محفاظت سیاسی نیاز دارد تا از طریق آن چین اعمال فشار ایالات متحده (به ایران) را متوقف کند».

یادلین در پایان این مصاحبه ادعا کرد که دولت چین با درک تفاوت‌های دولت‌های جو بایدن و دونالد ترامپ در آمریکا، ممکن است بسیار بیشتر از قبل «تهاجمی» رفتار کند.

اظهارنظر یادلین درباره نگرانی رژیم صهیونیستی در خصوص سند برنامه همکاری جامع ایران و چین در حالی مطرح شده است که بامداد دوشنبه (امروز به وقت تهران) جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم درباره این سند ابراز نگرانی کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.