نماینده مردم کاشمر،کوهسرخ، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های حمایت از تولید، اصلاح قانون مالیات است‌. اخذ مالیات از تولیدکننده تا حدی درست است، اما اصلی‌ترین بخشی که باید مالیات پرداخت کند، صاحبان حساب‌های بانکی راکد هستند.

یکی از راه‌های حمایت از تولید، اصلاح قانون مالیات است‌

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام جواد نیک‌بین  با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: من هم مانند بسیاری از متخصصین امور اقتصادی و اجتماعی معتقدم تا اقتصاد و مسائل معیشتی و اشتغال مردم حل نشود، دلبستگی مردم به حاکمیت و حکومت کامل نمی‌شود. میزان دلبستگی مردم به حاکمیت و حکومت به سطح کارایی حکومت در عرصه اقتصادی که نمود آن در اشتغال و تولید است، بستگی دارد. 

وی افزود: در این چند سال اخیر که جامعه ما درگیر مشکلات اقتصادی است، مقام معظم رهبری می‌خواهند با شعارهای سال مسئولین نظام را به این سمت سوق دهند که برای نگه داشتن مردم پای نظام و صندوق رای، باید سطح اقتصاد کشور بالا برده شود. همچنین چون در سال‌های گذشته به اندازه مطلوب تولید و اشتغال در کشور ایجاد نشده است، لذا امسال نیز رهبری بر مسئله تولید تاکید داشتند. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین موانع اقتصاد کشور، موانع تولید است و اگر قرار باشد تولید تقویت شود، باید از آن حمایت شود. یکی از راه‌های حمایت از تولید، اصلاح قانون مالیات است‌. اخذ مالیات از تولیدکننده تا حدی درست است، اما اصلی‌ترین بخشی که باید مالیات پرداخت کند، صاحبان حساب‌های بانکی راکد هستند. باید از ثروت‌هایی که در غیر تولید استفاده می‌شود و از بازار خودرو که در حوزه اشتغال تلاطم‌های بسیاری را به وجود آورده است، مالیات اخذ شود و این مالیات را باید به پشتوانه تولید آورد. 

نیک‌بین با بیان اینکه بخشی از موانع تولید به قوانین مزاحم برمی‌گردد و رفع آنان وظیفه مجلس است، خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از موانع تولید مدیرانی هستند که به نیروهای جوان داخل کشور اتکا ندارند همه نگاهشان به خارج است، اینان مدیران مانع تولید هستند و وظیفه دولت است که از به کار گیری این مدیران خودداری کند. 

نماینده مردم کاشمر،کوهسرخ،خلیل آباد و بردسکن   با تاکید بر اینکه مجلس باید در سال جدید برخی از قوانین تولید را بازنگری کند، ادامه داد: ما باید در مجلس از تولیدکنندگان داخلی دعوت کنیم و از آنان در مورد قوانینی که مزاحم کار آنان است نظرخواهی و با قید فوریت و به صورت شفاف بررسی آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.