گیلان- استان گیلان با بهره‌مندی از طبیعت زیبای دریای نیلگون خزر، گیلان- سواحل ماسه‌ای، جنگل‌های هیرکانی، تالاب‌ها و مناطق دیدنی به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم گردشگری شمال کشور محسوب می‌شود که باوجود هشدارهای مسئولان اما نوروز امسال هم با حضور میلیونی مسافران روبرو شد.

سفرهای نوروزی به آمار سوانح رانندگی و مبتلایان کرونا دامن زد

قدس آنلاین؛گروه استان‌ها: گفتنی است نوروز امسال با برداشته شدن محدودیت‌های سفر بسیاری از مسافران و گردشگران به سمت استان‌های ساحلی سرازیر شدند که حاصل این سفرها در حال حاضر افزایش آمار مبتلایان به کرونا و هم‌چنین افزایش آمار سوانح جاده‌ای است.

افزایش ۹۰ درصدی مجروحان

نوروز سال گذشته به دلیل اعمال محدودیت‌های تردد آمار سوانح رانندگی و تعداد مجروحان در محورهای مواصلاتی این استان به حداقل میزان خود رسید اما امسال با برداشته شدن محدودیت‌ها و افزایش حجم سفرها حالا بنا بر گفته رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی گیلان آمار مجروحان و سوانح رانندگی به طرز چشمگیری و به شکل تصاعدی در مقایسه با نوروز سال گذشته افزایش پیداکرده است.

سرهنگ جاور صفاری بابیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، ورودی خودروها به گیلان نسبت به سال گذشته رشد ۶ برابری داشته است در این رابطه می‌گوید: اگرچه خوشبختانه در این میان آمار سوانح رانندگی جاده‌ای منجر به فوت ناشی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۵۰ درصد کاهش داشته است اما تعداد مجروحان حدود ۹۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ صفاری با یادآوری شرایط کرونایی استان بازهم تأکید دارد تا در چنین شرایطی مردم از سفرهای غیرضروری برای سلامت و ایمنی خود و خانواده‌شان بپرهیزند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا

سفرهای نوروزی حالا در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی این استان با افزایش آمار مبتلایان و مراجعه‌کنندگان سرپایی نتایج خود را نشان می‌دهد.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان در همین راستا اظهار می‌کند: متأسفانه آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان طی چند روز اخیر افزایش داشته است.

دکتر حسن رخ شاد می‌گوید: هم‌اکنون ۳۲۸ بیمار مبتلابه کووید ١٩ در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که متأسفانه ۸۱ نفر از حال این بیماران وخیم است.

وی اذعان می‌کند: افزایش آمارهای بستری بیانگر آن است که دورهمی ها و مسافرت‌ها و بی‌توجهی به شیوع این ویروس در گیلان اثرات خود را گذاشته است و لذا از مسافران و عموم مردم در این استان به‌طورجدی درخواست می‌کنیم که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.

وی با یادآوری تغییر رنگ شهرستان رودسر از زرد به نارنجی طی چند روز اخیر خاطرنشان کرد: رودسر از شهرستان‌های مهم گیلان در ایام نوروز نارنجی شد لذا باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از تغییر رنگ شهرها به نارنجی و قرمز پیشگیری کرد.

سیل میلیونی گردشگران

بنابر گزارش اداره کل حمل‌ونقل و راهداری گیلان تاکنون و از ابتدای سفرها سه میلیون و ۴۲۰ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی وارد استان شدند.

بر اساس گزارش آماری اداره کل حمل‌ونقل و راهداری گیلان در بازه‌ زمانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، بیش از ۶۹۹ هزار دستگاه وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی وارد استان شدند و در همین بازه‌ زمانی تعداد ۵۹۸ هزار و ۲۱۲ خودرو نیز از استان خارج‌شده‌اند.


بر اساس این آمار تعداد مسافران ورودی به استان در این مدت حدود ۳.۵ میلیون نفر بوده که از طریق مرزهای زمینی و هوایی انجام‌شده و در همین بازه تعداد سه میلیون و ۳۹۷هزار و ۸۳۴ مسافر  از استان خارج‌شده‌اند.

نتایج سفر

گفتنی است افزایش سفرها حالا چند روزی است که نتایج خود را با افزایش آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی قابل‌لمس است بوده و موجب نگرانی بسیاری از مسئولان  و مردم برای وارد شدن به فاز جدید کرونا در این استان شده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ هم‌چنین با توجه به اینکه شهرستان رودسر به دلیل حضور گردشگران از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ داده است لذا بسیاری از مسئولان بیم آن رادارند که سایر شهرستان‌ها نیز به دلیل حضور مسافران دچار تغییر وضعیت شوند.

خانه‌های شخصی و مسافر نیز از دیگر مواردی است که بسیاری از مسئولان بیم آن رادارند که به دلیل خارج بودن از حیطه نظارت و بازرسان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و آن‌ها نیز به دامنه انتشار این ویروس دامن بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.