ایسر و ایسوس قیمت لپ تاپ‌ها را در Q۲ ۲۰۲۱ افزایش می‌دهند.

ایسر و ایسوس قیمت لپ‌تاپ‌ها را افزایش می‌دهند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، ویرس همه گیر کرونا از سال ۲۰۲۰ آغاز شده و هنوز هم در حالی که دنیا برای اعمال واکسن بر روی مردم تلاش می کند ادامه دارد، اثرات اختلال اقتصادی در بخش ها و صنعت های محتلف هنوز هم وجود دارد، علاقه مندان به بخش فناوری کاملاً از بحران صنعت نیمه هادی که از کارت های گرافیک گرفته تا کنسول های نسل جدید مانند PlayStation ۵ تحت تأثیر قرار گرفتند، حتی در آینده نزدیک گوشی‌های هوشمند نیز از این مشکل آسیب خواهند دید. طبق گزارش جدید، این امر به بخش مصرف کننده نهایی و به بازار قطعات گسترش می‌یابد.اقتصاد ها ناشی از این همه گیری منجر به افزایش تقاضای خرید شده است و نوت بوک‌ها اکنون دچار کمبود شدند. سفارش‌ها کامل هستند و قیمت قطعات اصلی همچنان افزایش می‌یابد. بنابراین، ایسر و ایسوس نیز قیمت نوت بوک ها را در Q۲ ۲۰۲۱ افزایش می‌دهند.

لپ تاپ های ایسوس و ایسر در Q۲ ۲۰۲۱ تا ۱۰٪ گران ترند

لپ تاپ های ایسوس و ایسر در سه ماهه دوم سال جاری حدود ۵ تا ۱۰ درصد گران می‌شوند، این اولین افزایش قابل توجه در این بخش طی ده سال گذشته خواهد بود. این بدان معنی است که این موج افزایش قیمت در صنعت الکترونیکی از اجزای مختلف به سیستم‌های نهایی و محصولات بیشتر گسترش می یابد. در گذشته نیز محصولات الکترونیکی مصرفی مانند لپ تاپ "بدون کاهش قیمت" فروخته می شدند. این شرکت‌ها همچنین در پاسخ به نوسانات مداوم ارز در برخی از بازارها مانند روسیه، هند و برزیل، قیمت های خود را تنظیم می کنند. اکنون، این شرکت ها در حالی که تقاضا بیشتر می‌شود، قیمت‌های خود را نیز افزایش می‌دهند.

در ادامه این گزارش آمده است که ایسر و ایسوس با کمبود بیش از سه ماهه دوم برای ماه های آینده ادامه خواهند داد. چن جونشنگ، رئیس ایسر، اظهار داشت: "در حال حاضر، ایسر فقط می تواند یکی از سه سفارش مشتری را تحویل دهد."

در همین وضعیت، ایسوس در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد شکاف عرضه دارد. چن جونشنگ معتقد است که تقاضای کامپیوتر به مراتب بیشتر از عرضه است. به همین دلیل، بازار رایانه در سال جاری به همین وضعیت خود ادامه خواهد داد. ایسر تأکید می کند که تعدیل قیمت این بار  به طور مناسب بر فرض افزایش قیمت اجزا است و در آینده قابل پیش بینی، این وضعیت همچنان پایدار خواهد بود.

این دوران مطمئناً لحظه‌های سخت و دشواری مخصوصا برای علاقه‌مندان به سخت افزار است. مخصوصاً کسانی که به جدیدترین سری Acer Aspire ۷ با پردازنده‌های AMD Ryzen ۵۰۰۰ و گجت‌ها و سخت افزارهای به روز مانند کارت گرافیک‌ها علاقه‌مندند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.