فرمانده سپاه پاسداران گفت: شهدا نشان دادند که سرزمین ایران برای دشمنان قتلگاه متجاوزان و سرزمین ناکامی‌ها و شکست‌های پی در پی است.

 دشمن حتی در خواب هم به فکر جنگ با ملت ایران نیست

قدس آنلاین:  سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، صبح سه شنبه در مراسم اجلاسیه کنگره ۴ هزار شهید استان یزد با بیان اینکه امروز در نقطه‌ای از زمین به نام یزد رویداد بزرگی در حال رخ دادن است، اظهار داشت: این رویداد بزرگ تجلیل از ۴ هزار ستاره درخشانی است که بر آسمان افتخارات جهان اسلام و سرزمین ایران و سپهر افتخارات استان یزد تا ابد می‌درخشد.

وی افزود: هر قطعه‌ای از سرزمین ایران کانون جوشش فضیلت‌های خاص خود است و یزد هم از این قاعده مستثنی نیست، یزد سرزمین عالمان و فقهای بزرگی است که همچون استوانه‌هایی مستحکم ستون‌های فقاهت و اجتهاد و معرفت دینی اسلام و ایران را شکل می‌دهد.

سلامی با اشاره به اینکه علمای یزد در هر دوره‌ای خوش درخشیده اند، عنوان کرد: یزد از این جهت در واقع سرزمین فقاهت و دار فقه و عبادت و علم است و هم عالمان دین و هم عالمان علوم دقیقه با جوانانی که همواره در آزمون‌های بزرگ سراسری رتبه‌های برتر را به خود اختصاص می‌دهند ضمن اینکه یزد سرزمین معماری است و می‌توان آن را دارالفنون نیز نامید.

وی ادامه داد: یزد سرزمین استقامت است و بیرق آن از ۱۰ فروردین ۵۷ روی دوش مردم این دیار قرار گرفت و تا امروز برافراشته مانده و این ۴ هزار شهید کافی است تا نشان دهنده روح فداکاری و وفاداری به اسلام، اهل بیت، ولایت، ایران و استقلال وطن، شرف و کرامت امت اسلام و ملت ایران باشد.

سلامی عنوان کرد: این شهدا صفحات بزرگی از هویت یک ملت هستند و تیپ الغدیر و رزمندگان این دیار در جنگ چه قبل از شکل گیری این تیپ پر افتخار که در لشکرهای کربلا و نجف می‌جنگیدند و به صف دشمن حمله می‌کردند و چه بعد از شکل گیری تیپ الغدیر، آنها را در جبهه با نشاط می‌دیدیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید استان یزد بیان کرد: یزد سرزمین پرورش فرماندهان بزرگ همچون شهید زنده سرلشکر محمدعلی جعفری که ما او را به آقا عزیز و عزیز پاسداران و مردم ایران می‌شناسیم یا امیر فتحی که از فرماندهان ارتش پر افتخار ماست یا شهید رهنمون که در عرصه پزشکی یک نخبه بود یا کوچک‌ترین شهید دفاع مقدس، شهید ذوالفقاری یا کهنسال ترین شهید دفاع مقدس که یک مردم ۸۰ ساله بود که همه اینها کافی است برای اینکه این سرزمین نقطه نورانی عالم هستی تلقی شود.

سلامی با اشاره به صبر و بزرگی خانواده شهدا اظهار داشت: این همه صبر زیباترین شکل بندگی و عبودیت خداوند است و حضور جانبازان نیز امروز قوت قلب ما هستند که باید راه را بی هراس ادامه دهند و خانواده جانبازان نیز درد و رنج را از دوش جانبازان بر می‌دارند و آرامش را با مهربانی به جانبازان ما اهدا کرده اند.

وی تاکید کرد: اگر شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگان ما نبودند، به طور قطع اسلام و ایران با هم و آن انقلاب باشکوه که آمده سیمای جوامع بشریت را از اسارت طاغوت‌ها نجات دهد، می‌شکست و دوباره اسلام از صحنه‌های عبادی و فرهنگی و سیاسی جامعه و جهان جدا می‌شد و دوباره ایران تحت سلطه استکبار قرار می‌گرفت آنها آمده بودند که داستان ادامه سیطره خود بر ملت ایران قبل از انقلاب را دوباره تکرار کنند.

شهادت یک حقیقت جاری و اعتقادی است

سلامی اظهار داشت: امام راحل با انقلاب نبوی خود محشری به پا کرد که مجد و عظمت اسلام احیا شد و پرچم جهاد را به دست مسلمانان داد و روح شهادت را زنده کرده و مردم را برای به دست آوردن شکوه از دست رفته خود به قیام فرا خواند و بعد از آن رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله امام خامنه ای، آن بیرق برافراشته را بر دوش گرفت و سفینه نجات امت اسلامی را از میان امواج پرخروش فتنه‌های عالمی به ساحل هدایت پیش برد و اسلام و ایران اینگونه که می‌بینید به حاکمیت، استقلال، آزادی، پیشرفت، درخشش و کمال رسید.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران امروز سرزمین عزت و اقتدار و سرافرازی و آزادگی است، افزود: شهدا نشان دادند که سرزمین ایران برای دشمنان قتلگاه متجاوزان است، ایران برای دشمنان سرزمین ناکامی‌ها و شکست‌های پی در پی است و شهادت یک حقیقت جاری و اعتقادی است که همانند یک روح زلال در بستر زمان حرکت می‌کند و با خود فرهنگ و هویت و قدرت می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند شهدا مظهر قدرت ایران هستند، گفت: مگر می‌شود با ۴ هزار شهید در یک استان مردم اجازه دهند دستاورد این خون‌های ریخته شده به دست دشمنان بیفتد. شهادت منشأ قدرت و حرکت و جوشش و جهاد است و امروز به فضل الهی ملت ایران به دلیل تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت سرافراز و سربلند است.

سلامی ادامه داد: امروز در آستانه قرن ۱۴ چهره ایران را بنگرید، دشمنان ما سال‌ها قبل طراحی‌های استراتژیک خطرناکی برای ملت ایران تدارک دیدند و تمام قدرت خود را برای شکست دادن انقلاب و ملت بسیج کردند و از همه جهات به جنگ با این ملت آمدند و جنگ نظامی را تجربه کردند اما دیدند که این سرزمین در اوج قلت توان نظامی باز بر دشمنان بزرگ چیره می‌شود بنابراین جنگ نظامی از مخیله دشمن خارج شد و دشمن حتی در خواب هم به فکر جنگ با ملت ایران نیست زیرا می‌داند که جنگ برای این ملت یک کابوس نیست و مردم ایران در جنگ همایشی اعجاب برانگیز از خود نشان می‌دهند.

ترکیب ایمان و قدرت سلاح از این ملت یک هویت شکست ناپذیر ساخته است

وی بیان کرد: امروز ملت ایران قدرتمند است و آن روز که نوپا بود، ایستاد پس امروز که غلبه بر دشمن کار سختی نیست، دشمن به جنگ فکر نمی‌کند و ما برای غلبه بر دشمن کاملاً آماده ایم و ترکیب ایمان و قدرت سلاح از این ملت یک هویت شکست ناپذیر ساخته است بنابراین اینکه رهبری فرمودند جنگ نمی‌شود و مذاکره هم نمی‌شود، بر اساس نگرشی بود که خود معماری کرده است.

سلامی با بیان اینکه صبر و ایستادگی ملت ایران را دیگر در هیچ ملتی نمی‌توان مشاهده کرد، گفت: این صبر و مقاومت یک معجزه بود اما این مقاومت یک مقاومت انفعالی نبود بلکه یک مقاومت در حال حرکت و پویا بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این ایستادگی نتیجه داد، افزود: دشمن می‌خواست مردم ما گرسنه و حقیر بماند و تسلیم شود و این آرزوی آنها برای ملت ایران است و رهبری معظم انقلاب باطل السحر همه این فتنه‌ها بود و با پایمردی مردمی که در قلب میدان ایستادند و عقب ننشستند، امروز کشور ما در اوج قله‌های افتخار است و اگر دشمن تحریم‌ها را بردارد ما پیروزیم و اگر بر ندارد باز هم ما پیروزیم.

سرنوشت ملت ایران مستقل از اراده و تأثیر دشمنان شده است

وی ادامه داد: انقلاب و رهبر و مردم ما کار را برای دشمن به جایی رساندند که سرنوشت ملت کاملاً مستقل از اراده و تأثیر دشمن شده و دشمن می‌داند که هر چه فشار را بیشتر کند، قوس نزولی آن را طی می‌کند.

سلامی عنوان کرد: اگر دشمن تحریم را بردارد ما یک حرکت ظالمانه از دشمن را خنثی کرده ایم اما اگر بر ندارد ما کشور را می‌سازیم و به خودکفایی مطلق می رسیم و استقلال خود را کامل می‌کنیم و نقشه عزت را کمال می‌بخشیم و ملتی می‌شویم کاملاً مستقل از اراده هر ملتی بنابراین چه تحریم‌ها را بردارند چه برندارند این ملت از قدرت تأثیر و جاذبه دشمن رها و آزاد شده است.

وی بیان کرد: ما به تحریم و برجام کاری نداریم زیرا راه استقلال را یاد گرفته ایم و دست به دست هم می‌دهیم تا ایران را بر فراز یک تمدن بزرگ در جهان بسازیم و در این مسیر همه در کنار هم ایستاده ایم.

کد خبر 5177873

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.