دولت ایتالیا محدودیت‌های سفر سختگیرانه‌ای را برای مسافران از اتحادیه اروپا به این کشور در دستور کار قرار داده و روند افزایشی آمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان هم همچنان ادامه دارد.

ایتالیا برای شهروندان اروپایی محدودیت‌های سفر اعمال کرد

قدس آنلاین؛ کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

اعمال محدودیت های سفر برای شهروندان اروپایی از طرف ایتالیا

جدیدترین اخبار کرونا دراروپا حاکی از آن است که ایتالیا می خواهد قرنطینه ۵ روزه اجباری را برای همه مسافران از کشورهای اروپایی در دستور کار قرار دهد. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت ایتالیا مسافران از کشورهای اروپایی قبل از ورود به این کشور باید تست کرونا بدهند و پس از ورود به این کشور به مدت ۵ روز در قرنطینه اجباری قرار گیرند و در پایان این دوره هم دوباره یک تست کرونا بدهند.

هشدار وزارت خارجه آلمان به شهروندان برای سفرهای غیر ضروری به ایتالیا

وزارت امور خارجه آلمان هم درباره سفرهای توریستی غیر ضروری به ایتالیا به شهروندان خود هشدار داده است.

تداوم مناقشات واکسنی بین انگلیس و اتحادیه اروپا

خبرها همچنین حاکی از آن است که در مناقشات بر سر واکسن کرونا بین اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان هیچ توافقی به دست نیامده است. روز سه شنبه محافل کمیسیون اروپایی اعلام کردند که بحث ها درباره همکاری های بیشتر در این راستا همچنان در آغاز راه قرار دارد. درباره صادرات واکسن آسترازنکا لز هلند به انگلیس هم هنوز مذاکراتی انجام نشده است.

آلمان کنترل های مرزی با چک را تمدید کرد

آلمان هم کنترل های مرزی با جمهوری چک برای مهار کرونا را به مدت ۱۴ روز دیگر تمدید کرده و به کنترل های مرزی با منطقه تیرول اتریش هم پایان داد. این خبر را هوریست زیهوفر، وزیر کشور آلمان روز سه شنبه در برلین اعلام کرد. وی اعلام کرد : شرایط کرونا در تیرول اتریش بهتر شده است. اما در جمهوری چک شرایط همچنان ناپایدار است. از این رو کنترل های مرزی با جمهوری چک برای مدت ۱۴ روز دیگر تمدید می شود.

انگلیس: صادرات واکسن تنها بعد از پایان روند واکسیناسیون بزرگسالان ممکن است

انگلیس هم اعلام کرده که تازه وقتی همه بزرگسالان در کشور خود را واکسینه کرد واکسن را به کشورهای دیگر صادر می کند. وزیر اقتصاد انگلیس اعلام کرده که تمرکز باید روی حمایت از انگلیس باشد؛ لندن البته می خواهد با دیگر کشورها همکاری کند.

وی تاکید کرد : اگر مازاد واکسن وجود داشته باشد می تواند به کشورهایی مانند ایرلند صادر شود؛ اما هنوز هیچ واکسن اضافی وجود ندارد ما باید همچنان تعداد زیادی را واکسینه کنیم.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز ( سه شنبه) اعلام کرد که در عرض۲۴ ساعت ۹۵۴۹ مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که ۲۰۶۴ نفر بیشتر از این روز در هفته گذشته بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای ۱۰۰ هزار نفر از ۱۳۴.۴ در روز دوشنبه به ۱۳۵.۲ افزایش پیدا کرده است. ۱۸۰ نفر دیگر هم در ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تمدید محدودیت ها در پایتخت اتریش

در وین ، پایتخت اتریش هم محدودیت های کرونایی تا ۱۱ آوریل تمدید شد. این خبر را وزیر بهداشت اتریش اعلام کرد.

افزایش بستری شدگان در اورژانس های آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان هم با ۱۱۶ مورد افزایش به ۳۵۷۳ مورد افزایش پیدا کرده است.

خسارت بالای بخش توریسم پاریس

به دلیل بحران کرونا شهر پاریس سال گذشته ۱۵.۵ میلیارد یورو از درآمد مربوط به بخش گردشگری خود را از دست داد.

بر اساس گزارش کمیته گردشگری منطقه تعداد بازدیدکنندگان از اماکن دیدنی پایتخت فرانسه در سال کرونایی ۲۰۲۰ حدود دو سوم کاهش داشته و به ۱۷.۵ میلیون نفر رسید.

به دلیل محدودیت های سفر برای مقابله با بحران کرونا به ندرت توریست ها از رود سن در مرکز شهر پاریس دیدن کردند. در ماه های تابستانی جولای و آگوست گردشگران آلمانی با ۱۸ درصد در صدر لیست توریست های بازدید کننده از این منطقه قرارگرفتند و هلندی ها و انگلیسی ها هم در جایگاه های بعدی قرار گرفتند. درآمد حاصل از گردشگری برای این شهر بالغ بر حدود ۶.۴ میلیارد یورو بود.

برای جاذبه های گردشگری پاریس از جمله کاخ سلطان خورشید لوئی چهاردهم در ورسای هم خسارت قابل توجهی به بار آمد. بر اساس اطلاعات رسمی در این سال حدود ۲.۷ میلیون بازدید کننده به موزه لوور پاریس آمدند که کاهش ۷۲ درصدی را نشان می داد. قبل از بحران کرونا پاریس در سال حدود ۵۰ میلیون بازدید کننده داشت

افزایش بستری ها در اورژانس های فرانسه

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه هم به بالاترین حد در موج دوم کرونا در پاییز رسیده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی فرانسه روز یکشنبه حدود ۴۸۷۲ بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه این کشور بستری بودند که تعداد آن ها ۸۱ مورد بیشتر از روز قبل از آن بود. در نقطه اوج موج دوم کرونا در اواسط ماه نوامبر در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه حدود ۴۹۰۳ بیمار بستری بودند

شمار بستری بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه روز گذشته هم افزایش پیدا کرد و از شمار بستری ها در نقطه اوج موج دوم کرونا هم فزونی پیدا کرد. در عرض ۲۴ ساعت شمار بستری ها در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه با افزایش ۱۰۲ نفر به ۴۹۷۴ مورد رسید.

مقامات بهداشتی پاریس هم درباره شرایط کرونایی این شهر هشدار داده اند. رئیس کمیسیون پزشکی بیمارستان های دولتی پاریس در این باره گفته است: طی ۱۰ تا ۱۵ روز و سه هفته خطر پر شدن بیمارستان های این شهر وجود دارد.

تشدید محدودیت های برای مسافران هوایی به آلمان

همه مسافرانی که به صورت هوایی به آلمان سفر می کنند بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز سه شنبه باید یک تست منفی کرونا ارائه دهند. این قاعده فعلا تا ۱۲ ماه می ادامه دارد.

هماهنگ کننده امور لهستان در دولت آلمان هم از کشور لهستان فهم برای تشدید قواعد سفر برای مسافران از این کشور را درخواست کرده و اعلام کرد: ما برای ایجاد تعادل بین حفاظت از سلامت و مقررات عملی برای تردد در مرزها تلاش می کنیم. وی بازگشت به وضعیت نرمال را از اهداف دولت آلمان ارزیابی کرد.

دولت آلمان به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا این کشور را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داده و از ۲۱ ماه مارس سفرها از این کشور همسایه به آلمان تنها با یک تست منفی کرونا امکان پذیر است.

تشدید محدودیت ها در ترکیه

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتایان به کرونا در ترکیه دولت برای بیشتر استان ها برای تعطیلات آخر هفته محدودیت های کرونایی در نظر گرفته است. این محدودیت ها بخصوص در ماه مبارک رمضان هم برقرار خواهد بود.

واکسینه شدن ۱۱ درصد شهروندان آلمانی

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که تا صبح سه شنبه ۱۱درصد شهروندان آلمانی حداقل اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند که شامل حدود ۹.۲ میلیون نفر از شهروندان این کشور است. حدود ۴ میلیون نفر از شهروندان هم دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در رومانی

شب گذشته هزاران نفر در رومانی علیه محدودیت ها برای مهار کرونا اعتراض کردند. این اعتراضات در بخارست پایتخت این کشور و هم زمان ۱۷ شهر دیگر برگزار شد. در برخی مناطق معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ و مواد آتش زا پرتاب می کردند.

مجارستان بالاترین سرعت واکسیناسیون در بین کشورهای اروپایی را دارا است اما همچنان بیشترین آمار مرگ های کرونایی به نسبت جمعیت خود را دارا است. بر اساس اطلاعات مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها با کمک واکسن های چینی و روسی تا به حال حدود ۲۱.۶ درصد حدود ۱۰ میلیون سکنه این کشور واکسینه شده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس ۴۳۳۷۶۹۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۲۶۶۱۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال ۴۵۵۴۶۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۴۹۵۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۳۲۷۰۸۲۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷۵۱۹۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا ۳۵۴۴۹۵۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۰۸۳۵۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال ۲۷۹۶۴۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷۶۵۹۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.