سخنران حرم مطهر رضوی گفت: برای تعجیل در امر ظهور علاوه بر دعا باید از خداوند بخواهیم که به ما قابلیت حضور و ایفای نقش در عصر ظهور را عنایت فرماید.

دعا و آمادگی برای عصر ظهور مهمترین وظیفه منتظران مهدی(عج) است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در ویژه برنامه ای که در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین وظایف منتظران در عصر غیبت آمادگی پیدا کردن برای یاری رساندن به امام زمان(عج) در عصر ظهور است.
وی تصریح کرد: جامعه مهدوی یک جامعه مبتنی بر تعقل و استدلال است بنابراین جوانان امروز در همه امور حتی در مساله خداشناسی و امام شناسی نیز باید با تعقل و استدلال رفتار کنند.
خطیب حرم مطهر رضوی اذعان کرد: متاسفانه این روزها شاهد به وجود آمدن فرقه های ضاله هستیم سردمداران این فرقه ها با استدلال های ضعیف جوانان بسیاری را جذب خود می کنند در صورتی که جوانان اگر اهل تعقل و استدلال باشد می توانند به راحتی راه درست را از نادرست تشخیص دهند.
وی با بیان اینکه عصر ظهور حضرت مهدی(عج) عصر عقلانیت است، اظهار کرد: کسی که اهل تعقل و اندیشیدن نباشد، در جامعه مهدوی و در عصر ظهور نیز نمی تواند به عنوان یک عنصر مفید و تاثیرگذار در جامعه ایفای نقش کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: یکی از دعاهای منتظران حضرت ولیعصر(عج) تعجیل در امر ظهور آن حضرت است در صورتی که علاوه بر دعا برای تعجیل در امر ظهور باید از خداوند بخواهیم که به ما قابلیت حضور و ایفای نقش در عصر ظهور را عنایت فرماید.
وی ادامه داد: امام زمان(عج) یک مصلح جهانی است و ما قبل از اینکه ظهور ایشان را برای رفع مشکلات خود بخواهیم باید خود را برای یاری رساندن به حکومت جهانی آن حضرت آماده و مهیا کنیم.
خطیب حرم رضوی با تاکید براینکه عصر ظهور عصر اوج شناخت، معرفت، علم، عبادت و ... است اظهار کرد: ما برای اینکه در جامعه مهدوی بتوانیم حضوری موثر داشته باشیم باید میزان علم، معرفت، شناخت و عبودیت را در وجود خود تقویت کنیم.
وی بیان کرد: طبق احادیث معصومین(ع) یکی از بهترین اعمال در عصر غیبت انتظار برای فرج است البته انتظار برای فرج علاوه بر دعاها باید در اعمال و رفتار ما نیز نمود پیدا کند.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از شاخصه های عصر ظهور ایثار است، عنوان کرد: ایثار تنها به معنای گذشتن از جان در راه خدا نیست بلکه گاهی هم انسان باید مال خود را در راه خدا ایثار کند.
وی تصریح کرد: در این روزها که به خاطر شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم های اقتصادی دشمن بسیاری از مردم جامعه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، می توان با ایثار مال به اقشار ضعیف جامعه کمک کرد.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.