رئیس جمهور مصر از برطرف شدن راه بندان دریایی در کانال سوئز پس از شناور شدن کشتی اور گرین در ۳ روز آینده خبر داد.

السیسی: ترافیک دریایی در کانال سوئز ظرف ۳ روز کاملا برطرف می‌شود

قدس آنلاین؛ به نقل از اسپوتنیک، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر اعلام کرد سه روز وقت لازم است تا ترافیک دریایی در کانال سوئز به طور کامل برطرف شود و حرکت کشتی‌ها به حالت عادی برگردد.

 رئیس جمهور مصر امروز حین بازدید از کانال سوئز گفت: وضعیت کانال سوئز به حالت اولیه  خود بازگشته و ما انتظار داریم که ظرف سه روز ترافیک دریایی کشتی‌ها برطرف و  ۱۴۰ کشتی باری دیگر که تاکنون منتظر مانده بودند تا نیمه شب از کانال سوئز عبور کنند.

السیسی اظهار کرد: تحقیقات درباره انسداد کشتی «اور گرین» را به مدیریت کانال و مقامات مربوطه می‌سپاریم و مطمئنا همه جنبه‌های مربوط به این حادثه از سوی  متخصصان فنی  مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقامات مصر و همچنین مسئولان کشتی غول پیکر «اور گرین» دیروز اعلام کردند که به کمک ۱۰ یدک کش، این کشتی به گل نشسته در کانال سوئز جابجا و شناور شد.

با بروز حادثه برای کشتی باری «اِور گرین»، این کشتی از بامداد چهارشنبه در پهنای کانال سوئز گیر کرد و این آبراه تجاری حیاتی کاملا مسدود شد و بر چرخه کالا در جهان نیز تأثیر گذاشت. ارزش کالاهایی که در حالت عادی با کشتی از کانال سوئز می‌گذرند، به میانگین روزانه ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

 قاهره برنامه‌های خود را برای مطالبه غرامت از صاحب این کشتی اعلام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.