پوئم سمفونی رضوی «تمام راه باران» به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید و به مناسبت نیمه شعبان در بستر مجازی منتشر شد.

انتشار پوئم سمفونی رضوی «تمام راه باران» در بستر مجازی

به گزارش قدس آنلاین، مسئول واحد رسانه «رضوان تصویر» وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی  اظهارکرد: پوئم سمفونی، نوعی از موسیقی است که روایتگر یک داستان بوده و بدون دیدن تصویر، می تواند درک و حس مخاطبان را با داستان مانوس کند.
مهدی شریفی درباره تولید پوئم سمفونی «تمام راه باران» گفت: این اثر با مضامین امام رضایی و محوریت موضوعی نقاره‌خانه با بهره‌گیری از تصویرهای آرشیوی از حرم مطهر رضوی در سال ۱۴۰۰ همچون صحن انقلاب اسلامی، گنبد و گلدسته‌های طلایی و نقاره‌زنی حرم مطهر در مدت نزدیک به ۶ دقیقه تهیه شده است و گوشه‌ای از عرض ارادت زائران و مجاوران به ساحت نورانی امام هشتم(ع) را در دوران مقابله با بیماری کرونا نشان می‌دهد.
مسئول واحد رضوان تصویر این مؤسسه ادامه داد: سید حمیدرضا برقعی شاعر و اجرای پوئم سمفونی «تمام راه باران»، امیرحسین سمیعی آهنگسازی و تنظیم‌کنندگی اثر و مهدی سرگلزایی تدوینگری آن را بر عهده داشتند.
شریفی درباره رویکرد تولید آثار آینده واحد رضوان تصویر در سال جاری گفت: امسال درصددیم تا آثاری حرفه‌ای، فاخر و باکیفیت‌تر از گذشته با مضامین ملی و مذهبی به ویژه امام رضایی(ع) در قالب‌های مستند، نمایش‌های آیینی- مذهبی ویژه بزرگسالان، پادکست، فیلم کوتاه، کتاب صوتی، سرودهای فاخر آوای رضوان و... با توجه به اهمیت نقش رسانه و ظرفیت‌های فضای مجازی در ترویج هر چه بیشتر آموزه‌های رضوی در جامعه تولید کنیم.
آثار متنوع هنری مانند فیلم‌های داستانی کوتاه و بلند، تئاتر تلویزیونی، پویانمایی‌های کوتاه و سینمایی و نماهنگ در راستای اشاعه فرهنگ و هنر اسلامی - ایرانی به ‌ویژه سیره ائمه اطهار(ع) به سفارش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در ادوار گوناگون تولید و در شبکه‌های ملی یا بستر مجازی پخش شده است. هنردوستان می‌توانند منتخبی از کلیپ‌های تولید شده توسط این مؤسسه را با مراجعه به صفحه اینستاگرام آن به نشانی aqart.ir@ تماشا کنند.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.