جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری متهم اصلی پرونده کلاهبرداری ۵ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریالی از ۹ شهروند مشهدی در قالب سرمایه‌گذاری و طلاجات از مال‌باختگان خبر داد.

کلاهبرداری میلیاردی از ۹ شهروند مشهدی/کشف ردپای متهم در استان‌های تهران، البرز و اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم قربان‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام شکایت چند شهروند مبنی بر اینکه فردی با جلب اعتماد در قالب سرمایه‌گذاری، اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ‌با توجه به اهمیت موضوع کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی استان وارد عمل شدند و تحقیقات اولیه آن‌ها حاکی از آن بود که افراد سودجو با دادن وعده سود وسوسه‌انگیز نسبت به جذب سرمایه از شاکیان اقدام و پس از آن با ترفندهای گوناگون مانند ورشکسته‌شدن، ‌آشفتگی در بازار و... سرمایه‌های مردم را مصادره کرده و به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی با هماهنگی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد بررسی‌های علمی خود را ادامه دادند. در نهایت همکاران ما یکی از متهمان اصلی پرونده که با ایجاد یک شبکه مجازی اقدام به خریدوفروش طلا تحت عنوان سرمایه‌گذاری می‌کرد و پس از اعتمادسازی، مرتکب کلاهبرداری از شهروندان استان‌های البرز، تهران، اصفهان و مشهد شده بود را شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دادند.

قربان‌زاده تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با کنترل و مراقبت‌های پوششی این متهم را که محل اختفای خود را نیز مدام تغییر می‌داد، ردزنی کرده و هنگامی که برای فروش مقادیری از طلای مال‌باختگان به یکی از مجتمع‌های تجاری مشهد مراجعه کرده بود، او را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام اینکه تاکنون ۹ مال‌باخته شناسایی شده، بیان کرد: متهم به  دادسرا اعزام و با دستورات قضایی حقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی در این باره ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.