وزیر راه و شهرسازی گفت: تعمیر هواپیماهای سنگین و پهن پیکر و تعمیر موتور در بخش تعمیرات ایران ایر انجام می شود که پیش از این در کشور سابقه نداشته است.

خودکفایی در تعمیر هواپیماهای پهن پیکر/"ایران ایر" نباید پشت تحریم‌ها باقی بماند

قدس آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، وزیر راه و شهرسازی امروز از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

در این بازدید مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز حضور داشتند. 

در این بازدید وزیر راه و شهرسازی از کارگاه ارابه فرود، کارگاه تراشکاری، کارگاه موتور و منطقه پروازی هما بازدید به عمل آورد.

محمد اسلامی در این دیدار اظهار کرد: ایران ایر با سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی ایران قابل مقایسه نیست و آنچه در ایران مهم است مربوط به بخش مهندسی تعمیرات آن است.

وی تاکید کرد: این شرکت با توجه به توانایی‌هایی که در بخش فنی و مهندسی دارد، نباید پشت تحریم‌ها باقی بماند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم که بتوان توانایی این شرکت را گسترش داد و در جهت تعمیر و نگهداری و تامین امنیت آن، اقدامات پیش برود.

اسلامی بیان کرد: مردم شاهد تحولات هستند و مسئولان هم شرایط موجود را مشاهده می‌کنند و همه بر این موضوع توافق دارند که ضریب امنیت ناوگان هما بالا است.

وی گفت: هما باید حداقل هواپیماهای زمین‌گیر و حداکثر هواپیماهای پروازی را داشته باشد تا بتواند موجب امیدواری مردم و کشور شود.

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عقب‌ماندگی‌های گذشته در صنعت هوانوردی، با اشاره به شعار سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل وسیع برای جبران ضررهای گذشته تاکید کرد.

اسلامی اظهار کرد: مردم کشورمان می‌دانند که نوک نیزه نقشه دشمنی آمریکایی‌ها در راستای فلج کردن کشور، صنعت هوانوردی بوده است.

وی افزود: آن‌ها موجب شدند تا نه قطعات هواپیما به کشور بیاید و نه امکان تعمیرات قطعات یدکی آن وجود داشته باشد و این موضوع ایجاب می‌کرد تا با خودباوری و استفاده از فناوری و با تکیه بر توان داخلی و به یاری خدای متعال و همچنین موسسات و شرکت‌های دانش بنیان به سمت استفاده از توان داخلی حرکت کنیم.

اسلامی تاکید کرد: یکی از شرکت‌هایی که در این مسیر خوب تلاش کرد، بخش تعمیرات و مهندسی هما بود که طی این سال‌ها توانست شرایطی را انتخاب کند که شایسته بود، این شرکت در مسیر استفاده از توان داخل قرار گرفت و با استفاده از دانش فنی و تهیه ابزار و قطعات متعدد توانست قطعات مهم را بسازد و با انجام تعمیرات، این قطعات را مورد بهره‌برداری قرار دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از این شیوه، هما توانست پروازهای داخلی و خارجی را انجام دهد و امروز شاهد آن هستیم که دو اقدام در این شرکت انجام شده است؛ یکی تعمیر هواپیماهای سنگین و پهن پیکر و دیگری در بخش موتور بود که پیش از این در کشور سابقه نداشته و متخصصان با ابزار لازم آن‌ها را تعمیر و طراحی کردند و اکنون نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: این بازدید در راستای تقویت و ایجاد روحیه بوده است تا بتوانیم در این شرکت بیش از پیش با همکاری شرکت‌های داخلی و شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم تحول اساسی و عمیق‌تری در صنعت هوایی به وجود آوریم.

اسلامی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا این شرکت را به جهت نهضت قطعه‌سازی و تعمیرات سنگین صنعت هواپیمایی تقویت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: صنعت هوایی بیش از هر جای کشور نیاز دارد که به شعار سال (تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها) اهتمام داشته باشد؛ زیرا صنعت هوایی کشورمان به شکل ساده‌لوحانه‌ای عقب‌مانده نگه داشته شده بود و این در حالی است که ما مردمی هستیم که دارای بهترین نیروهای متخصص بوده و اکنون بسیاری از نیروهای ما خارج از کشور هستند و بسیاری از آنان سرآمد این صنعت هستند که متاسفانه خیلی راحت در این صنعت عقب مانده‌ایم.

وی تصریح کرد: اکنون درصدد هستیم با حمایتی که از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم، این امکان فراهم شود که به طور گسترده ضررهای گذشته را جبران کرده تا کشورمان به عنوان کشور تراز اول در این صنعت قرار گیرد و این پتانسیل نیز وجود دارد.

اسلامی تاکید کرد: تاکنون کشورمان در بخش نظامی بسیار پیشرفت داشته و لازم است که در بخش تجاری نیز با حمایت‌های همه جانبه‌ای که انجام خواهیم داد، شاهد تحول و تحولات چشمگیر در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.