سرپرست ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی گفت: انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی ۲۸ خرداد امسال در ۲ هزار و ۵۲۳ روستای این استان با مشارکت روستاییان برگزار می‌شود.

روستاییان خراسان رضوی اعضای ۲۵۲۳ شورا را برمی‌گزینند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نبی‌پور  اظهار داشت:‌ انتخابات امسال شوراهای اسلامی روستایی، مطابق قانون در روستاهای با جمعیت افزون بر ۲۰ خانوار و حداقل ۱۰۰ نفر، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ۷۱۵ روستای خراسان رضوی، جمعیتی کمتر از ۲۰ خانوار دارند و از رو انتخابات شورای اسلامی در آنها برگزار نمی شود.

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: اخیرا جمعیت ۴۳ روستای این استان، که به علت نرسیدن به حد نصاب جمعیتی، فاقد شورای اسلامی بودند به ۲۰ خانوار افزایش یافته است لذا انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در این آبادی ها برگزار می‌شود.  

وی افزود: تغییرات جمعیتی با حدنصاب جمعیت کمتر، برابر و یا بیشتر از ۲۰ خانوار، شرط اساسی برای برپایی یا عدم برپایی انتخابات شورای اسلامی روستایی است.  

نبی‌پور ادامه داد: هم‌اینک شوراهای اسلامی، هر یک با عضویت پنج نفر در ۲۴۷ روستای دارای جمعیتی بالاتر از ۲۰ خانوار در خراسان رضوی فعالیت دارند.   

وی گفت: اهالی ۲ هزار و ۲۷۶ روستا نیز هریک با جمعیتی برابر و یا اندکی بیشتر از ۲۰ خانوار در سطح خراسان رضوی، هر یک دارای شوراهای اسلامی با عضویت سه نفر هستند.  

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: بر این اساس در مجموع هشت هزار و ۶۳ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی در سطح ۲ هزار و ۵۲۳ روستای خراسان رضوی هستند.  

وی اظهار داشت: ثبت‌نام داوطلبان نامزدی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی، از شانزدهمین روز فروردین جاری، یعنی دوشنبه هفته آینده، آغاز شده و به مدت هفت روز کاری تا دوشنبه، بیست و سوم فروردین ادامه خواهد یافت.

نبی‌پور گفت: چهار سال پیش در چهارچوب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی، که هم‌اینک آخرین ماههای کاری خود را سپری می‌کند، ۱۵ هزار و ۲۳۳ نفر در خراسان رضوی به عنوان داوطلب نامزدی عضویت در شوراهای روستایی این استان ثبت‌نام کرده بودند که چهار درصد آنان را بانوان تشکیل می دادند.   

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.