معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: مقرر بوده که شهرداری مشهد علاوه بر ساختمان‌های ورزشگاه‌ها که به این کار اختصاص داده، بابت هر مددجو ۲۵ هزار تومان به‌ازای هر روز به پیمانکاران مجری پرداخت کند که تا کنون این امر محقق نشده است.

خلف وعده شهرداری مشهد در پرداخت هزینه‌ نگهداری معتادان متجاهر

به گزارش قدس آنلاین، حسین تنهاطلب اظهار کرد: مطالبات مراکز ترک اعتیاد تبصره ۲ ماده ۱۶ موسوم به ترک اجباری و صورت حساب‌های پیمانکاران مراکز نگهداری موقت مشهد و استان، از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و شهرداری مشهد پرداخت نشده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: این مطالبات مربوط به سال ۹۹ و در مجموع نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان است.

وی افزود: ۹ میلیارد تومان از این مطالبات مربوط به مراکز ترک اعتیاد اجباری تبصره ۲ ماده ۱۶ و ۴ میلیارد تومان مربوط به مراکز جمع‌آوری و نگهداری موقت است.

تنهاطلب با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر در مراکز نگهداری موقت معتادان متجاهر در مشهد اقامت دارند، بیان کرد: مراکز شهرستان‌ها که در ۴ شهرستان خراسان رضوی دایر شده ترکیبی از مراکز نگهداری موقت و کمپ‌های ترک اجباری است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: مقرر بوده که در مشهد، شهرداری علاوه بر ساختمان‌های ورزشگاه‌ها که به این کار اختصاص داده، بابت هر مددجو ۲۵ هزار تومان به‌ازای هر روز به پیمانکاران مجری پرداخت کند که تا کنون این امر محقق نشده و پیمانکاران از محل سرمایه شخصی این موارد را پرداخت و هزینه کرده‌اند.

وی افزود: در شهرستان‌ها هم مقرر شده که ۵۰ درصد هزینه‌ها از سوی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی و ۵۰ درصد از محل مشارکت شهرستان تأمین شود.

تنهاطلب یادآور شد: به جهت اینکه مراکز اجباری شهرستان‌ها اخیرا راه‌اندازی شده هنوز گزارشی از مطالبات معوقه دریافت نکرده‌ایم اما در مشهد، مطالبات این مراکز به مدت ۴ ماه به تعویق افتاده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد پیمانکاران به وظایف‌شان به درستی عمل کنند و فعالیت تخصصی با کیفیت داشته باشند باید مطالبات‌شان به موقع پرداخت شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار کارتن‌خواب دارد، گفت: از معتادان متجاهر آمار دقیقی در دست نیست اما به نظر می‌رسد این دو مفهوم، آماری نزدیک به هم دارند.

تنهاطلب اضافه کرد: بنا بر این برای جمع‌آوری، ساماندهی و ترک این گروه کثیر از معتادان، نیاز به فضای فیزیکی و امکانات بسیار بیشتری است که اعتبارات زیادی نیاز دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر تنها زمینه‌ نگهداری موقت ۲ هزار نفر در مشهد فراهم شده و در خصوص معتادانی که توسط دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دستگیر و به مراکز اجباری می‌آیند نیز در حال حاضر در کل استان ۴ هزار نفر تحت درمان و بازتوانی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.