رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کشف و معدوم سازی ۱۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

۱۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی کشف و معدوم‌سازی شد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر حسنی، اظهار کرد: بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی از یک هزار و ۴۷۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید داشتند که نتیجه آن منجر به پلمب ۴۳ مجموعه متخلف، معرفی ۵۱۰ فرد متخلف به دستگاه قضایی و امحاء و معدوم‌سازی ۱۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شد.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در همین مدت تعداد ۷۶ بازدید بیمارستانی و هزار و ۳۴۰ بازرسی بهداشت حرفه‌ای از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها  داشتیم که طی آن چهار هزار و ۳۱۲ نفر از شاغلان از آموزش‌های لازم در حوزه رعایت نکات پیشگیرانه برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بازرسی‌های بهداشت محیط در تمامی روزهای سال، به‌ویژه در ایام نوروز در خصوص نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت  تعداد ۸۰۹ بازدید از نانوایی‌های شهرستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفت که نتیجه آن منجر به صدور ۷۱ اخطار به متصدیان نانوایی‌های متخلف و پلمب ۳ نانوایی متخلف شد، ضمن اینکه در همین مدت تعداد ۷۵ متصدی نانوایی‌های متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسنی تأکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در حوزه سلامت محیط و کار، موارد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کوتاه‌‎ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و برخورد لازم با متخلفین  در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.