معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: مدیریت و اداره مهدهای کودک از دستور کار بهزیستی خراسان رضوی حذف شد.

خداحافظی بهزیستی خراسان رضوی با مهدهای کودک

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  بهزیستی خراسان رضوی، شهره شاهرودی با بیان اینکه مدیریت و اداره مهدهای کودک از دستور کار بهزیستی خراسان رضوی حذف شد، افزود: با ابلاغ دستورالعمل سازمان بهزیستی، کار مدیریت و اداره‌ مهدهای کودک از نظر ساختار، مجوز، نظارت و سایر ارتباطات اداری و مدیریتی با این نهادها، از ابتدای سال جاری از دستور کار بهزیستی خراسان رضوی خارج شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: بهزیستی خراسان رضوی پیش از این هزار و ۴۹۳ مهد کودک تحت نظارت داشت که ۶۳۷ مهد در روستاها و ۸۵۶ مهد در شهرها اداره می‌شدند.

وی ادامه داد: در این تعداد مهد کودک بیش از ۷۰ هزار کودک زیر ۶ سال تحت نظام تعلیم و تربیت تخصصی بودند. 

شاهرودی گفت: به دنبال گفت‌وگوهای مفصل و رایزنی‌های صورت گرفته و نیز برنامه‌ریزی کلان کشور با تصمیم و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمام برنامه‌ریزی و مدیریت مهدهای کودک به آموزش و پرورش واگذار شد و در اواخر اسفندماه، اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز به تصویب رسید و ابلاغ شد.

بنا به گفته‌ معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از ابتدای سال جاری، با عنایت به مکاتبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهزیستی استان هیچ مسؤولیتی در قبال مسائل مهدهای کودک ندارد و شهروندان و خانواده‌ها، مشکلات و مسائل مهدهای کودک و سایر موارد اعم از شهریه، مدارک، نحوه‌ مدیریت و مجوزها را از آموزش و پرورش استعلام کنند و یا با این نهاد در میان بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: البته اکثریت قریب به اتفاق مهدهای کودک خراسان رضوی در سال ۹۹ به خاطر مشکلات ناشی از کرونا، تعطیل بودند و تعداد اندکی به شکل نیمه تعطیل و با پذیرش محدود فعالیت داشتند که در مجموع ۱۰ هزار نفر در این زمینه دچار آسیب‌های مالی و شغلی شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.