مدیر بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: سفرها و دیدوبازدیدهای نوروزی موجب افزایش ۵۳ درصدی میزان مراجعه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به اورژانس این مرکز شده است.

افزایش ۵۳ درصدی مراجعه بیماران کرونایی به اورژانس هاشمی‌نژاد مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی ایزدپناه بیان کرد: آمار  بیماران مبتلا به کرونا بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد در هفته آخر اسفند ماه سال گذشته مراجعه ۶۶ بیمار کرونایی به اورژانس این مرکز  بود که از این تعداد ۴۳ نفر در بخش و ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و برای سایر بیماران اقدامات درمانی سرپایی صورت پذیرفت، اما متأسفانه در هفته دوم فرودین ماه ،آمار مراجعه به اورژانس این مرکز درمانی از ۶۶ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: نگرانی این روزها بابت افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروناست که متأسفانه رشد نگران‌کننده و قابل توجه ۵۳ درصدی میزان مراجعات کرونایی‌ها به اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد را به‌همراه داشته است.

مدیر بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: مدافعان سلامت هم دوست داشتند همانند دیگر آحاد مختلف جامعه به سفر و دیدوبازدید نوروزی بروند، اما خدمات‌رسانی به مردم و حفظ سلامت جامعه را ترجیح دادند و خواسته آنها از مردم هم همین امر بود، اما متأسفانه عده‌ای نسبت به این موضوع کم توجه بودند.

مردم از دورهمی در فضاهای باز و بسته به‌شدت خودداری کنند

وی تأکید کرد: در آستانه روز طبیعت از مردم می‌خواهیم که از هرگونه دورهمی در فضاهای باز و بسته به‌شدت خودداری کنند تا سختی کار مدافعان سلامت بیشتر از چیزی که هست، نشود.

همچنین محمدرضا حسینعلی‌زاده، رئیس بیمارستان فوق تخصصی شریعتی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید-۱۹ در این مرکز خبر داد.

وی با بیان اینکه بیماران سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته خدمات را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: بیشتر بیماران کرونایی بستری در این مرکز از بیمارستان فارابی و امام رضا(ع) ارجاع شده‌اند.

حسینعلی‌زاده با بیان اینکه بیمارستان دکتر شریعتی نخستین مرکز ارجاع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از ابتداء همه گیری کرونا تا کنون بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۲ بیمار کرونایی در بخش بستری و ۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز تحت مراقبت قرار دارند که نسبت به هفته نخست فروردین این آمار افزایش یافته است.

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی شریعتی ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی از عموم شهروندان خواست در صورت بروز علائم برای بررسی به مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا مراجعه نمایند تا در صورت نیاز بر اساس سیستم ارجاع خدمات را در سطوح مختلف دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.