۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 745858

با آغاز فصل بهار به راحتی می‌توانید در خانه و آپارتمان خود، حتی در یک گلدان ریحان بکارید.

چگونه در خانه ریحان بکاریم؟

قدس آنلاین: ریحان از جمله گیاهان خوراکی است که علاوه بر طعم و عطر بی نظیر، خواص فراوانی نیز دارد. ریحان گیاهی که در هوای گرم رشد می‌کند و به راحتی می‌توانید آن را در داخل یک گلدان بکارید.

برای کاشتن ریحان در گلدان ابتدا باید بذر آن را تهیه کنید، سپس به مدت ۲۴ ساعت تا سه روز آن را در آب خیس کنید. در مرحله بعد گلدان مناسبی انتخاب کنید سپس بذرها را با دستمال خشک کنید و آن را بر روی خاک گلدان بپاشید و بعد از آن با کمی خاک روی بذرها را بپوشانید.

ریحان گیاهی است که برای رشد به آبیاری زیادی نیاز دارد، بنابراین پس از کاشت روزی ۴ بار آن را با آب پاش کوچک آبیاری کنید. برای آبیاری بهتر نیاز تا گلدان را به مدت یک هفته در یک مکان گرم نگهداری کنید.

پس از گذشت تقریبا دو هفته ریحان‌ها جوانه می‌زند، وقتی ریحان جوانه می‌زند نباید اجازه دهید که خاک گیاه خشک شود. جالب است بدانید که می‌توانید گیاه ریحان را در باغچه نیز بکارید، اما روش کاشت آن متفاوت است، برای کاشتن ریحان در باغچه باید صبر کنید تا هوا گرم شود و ریحان را در محلی بکارید که روزانه ۶ تا ۸ ساعت آفتاب دریافت کند.

 دقت کنید که خاک مرطوب باشد گیاه ریحان رطوبت را دوست دارد. اگر در یک منطقه گرم زندگی می‌کنید، از مالچ در اطراف گیاهان ریحان استفاده و بعد از اینکه اولین برگ‌ها رویید آن‌ها را هرس کنید.  هر زمان که یک شاخه شش تا هشت برگ دارد، هرس را ادامه دهید. بعد از ۶ هفته، از رویش زود هنگام گیاه جلوگیری کنید اگر گیاهان رشد می‌کنند، فقط آن‌ها را ببرید.  اگر هوا سرد باشد، حتما گیاه را از قبل برداشت کنید، چون هوای سرد گیاهان را نابود خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.