معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونایی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ،گفت: با ادامه این روند در آینده نزدیک وضعیت کرونایی خراسان رضوی و مشهد از حالت زرد به نارنجی تغییر پیدا خواهد کرد.

روند افزایشی بیماران کرونایی در خراسان رضوی و مشهد/احتمال تغییر وضعیت مشهد به نارنجی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه اظهار کرد: مسافرت‌ها، رفت و آمدها و دید و بازدیدها در روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا موثر بوده و با ادامه این روند در آینده نه چندان دور وضعیت مشهد و خراسان رضوی از رنگ زرد به نارنجی تبدیل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: شمار بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ که تا ۳۰ اسفند پارسال روزانه در بیمارستان‌های این استان بستری می‌شدند ۱۰۳ نفر بود که اکنون به ۱۶۶ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به روند افزایشی کل بستری‌شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی بیان کرد: تعداد کل بستری‌شدگان در مراکز درمانی استان از ۴۸۰ نفر به بالاتر از ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان اینکه در حال حاضر نیشابور در وضعیت نارنجی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: با ادامه روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی احتمال نارنجی شدن وضعیت برخی دیگر از شهرستان‌های این استان نیز وجود دارد.

قلیان خاطرنشان کرد:‌ خطر افزایش تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا با افزایش مراجعان سرپایی و روند افزایشی نتایج مثبت آزمایش‌های پی. سی. آر در استان خراسان رضوی در هفته‌های اخیر هشدار داده شده بود.

طبق گزارش نرم‌افزار ماسک در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۱۵ شهرستان وضعیت زرد، ۱۷ شهرستان وضعیت آبی و یک شهرستان وضعیت نارنجی دارد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.