اداره حقوقی و قانونی دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، نخستین گزارش حقوقی خود تحت عنوان «هیروشیمای یمن» را منتشر کرد که گزارشی مستند از شش سال جنایت ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه غیرنظامیان یمنی است.

«هیروشیمای یمن»؛ گزارش مستند از جنایات ائتلاف سعودی - آمریکایی

قدس آنلاین: همزمان با گذشت شش سال از تجاوز و محاصره تحمیلی یمن از سوی ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه یمن، اداره حقوقی و قانونی دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، نخستین گزارش حقوقی خود تحت عنوان «هیروشیمای یمن» را منتشر کرد که طی آن جنایات وحشیانه متجاوزان علیه غیرنظامیان در یمن مستند شده است.

به نوشته پایگاه خبری یمنی «۲۶ سپتامبر»، این گزارش حقوقی طی یک کتاب ۷۷۶ صفحه‌ای با ابعاد بزرگ طی دو بخش منتشر شد. بخش اول، تجاوز آشکار آمریکای - سعودی علیه یمن را با تکیه بر قوانین حقوق بین‌الملل، بهانه‌های ادعایی کشورهای متجاوز، محاصره تحمیلی یمن، مسئولیت سازمان ملل متحد و طبقه بندی وضعیت تجاوز به یمن با توجه به قواعد حقوق بشردوستانه بین المللی شامل می‌شود.

بخش دوم، شامل جنایات ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه یمن، جنایات ارتکابی در حق شهروندان بر اساس روایات تیم‌های مستندسازی، قربانیان و شاهدان عینی و نمونه‌هایی از جنایات صورت گرفته علیه غیرنظامیان، اسرا و بازداشتی‌های یمنی است.

در پایان گزارش نیز یک ضمیمه از فهرست حملات هوایی ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه شهروندان و در یمن با ذکر زمان و مکان دقیق آنها و ثبت ۴۰۹۳ جنایت مختلف در سراسر استانهای یمن منتشر شده است.

«عبدالوهاب المحبشی» رئیس اداره حقوقی و قانونی دفتر سیاسی انصارالله در مراسم رونمایی از این گزارش مستند گفت که این گزارش، ارکانی را که متجاوزان  بر آن تکیه داشتند، متزلزل کرد و موجب آگاهی جهانیان درباره آنچه که در یمن روی می‌دهد، می‌شود. این گزارش شفاف است و کلیه بهانه‌های آمریکایی برای ارتکاب جنایات مختلف در حق یمنی‌ها را فاش ساخت.

«احمد ابوحمراء» مسئول مرکز رصد و مستندسازی اداره حقوقی و قانونی انصارالله نیز گفت: این گزارش شامل ۴۱۳۳ مورد قتل عام صورت گرفته در یمن است که طی فهرستی با ذکر زمان و مکان دقیق منتشر شده است.

گفته می‌شود که این گزارش تنها بخشی از جنایات ارتکابی ائتلاف سعودی در یمن است و سایر جنایات و اتفاقات خونین در این کشور، در گزارش‌های آتی منتشر خواهد شد.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کردند تا آتش جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است، همچنان روشن بماند. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه‌ای و جهانی که تا به این لحظه، افق روشنی برای توقف آن دیده نمی‌شود. 

طبق اعلام مرکز حقوق بشر «عین الانسانیه» در یمن، در طول شش سال گذشته، ۱۷۰۹۷ نفر شهید و ۲۷۴۹۶ تن دیگر از غیر نظامیان مجروح شده‌اند.

چندی پیش «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گزارشی از شش سال یورش ائتلاف سعودی به یمن گفت که جنگنده‌های سعودی در شش سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند، با این حال صدها عملیات هوایی طی سال‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶ در این آمار نیامده است. همچنین از ابتدای سال میلادی جاری هزار بار مناطق مختلف یمن مورد حمله جنگنده‌های سعودی واقع شده‌اند

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.