عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در کمیسیون انرژی و صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفته و نظرات کارشناسی اعمال می‌شود.

سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می‌شود

قدس آنلاین: پرویز محمدنژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: از سال 90 تا به امروز نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری متمرکز به بحث تولید، معیشت، حمایت از اشتغال و شفافیت و انضباط مالی به‌ویژه در بخش تولید بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری را به عنوان یک فرمان و حکم تلقی کنیم ابراز داشت: همه نامگذاری‌ها با پیش بینی‌های کارشناسی شده مطرح شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه در اصلاحیه لایحه بودجه 1400 در بحث تولید موارد بسیار خوبی لحاظ شده افزود: کاهش 20 درصدی مالیات شرکت‌های تولیدی و اصناف در تبصره 6 در جهت رونق تولید حرکت خوبی در این راستا است.

وی عنوان داشت: همچنین در تبصره 13 در مورد تقویت و حمایت از محصولات کشاورزی موارد خوبی در نظر گرفته شده و حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان از سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی تعلق پیدا می‌کند که می‌تواند در تولید بسیار اثرگذار باشد.

محمدنژاد ضمن اشاره به دیگر مشوق‌های تولید در لایحه بودجه 1400 خاطرنشان کرد: در حوزه بخشودگی جرایم در تبصره 5 بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی کارفرمایان در جهت حمایت از کارگران، حمایت از اشتغال و تولید صورت گرفته است.

 وی گفت: در تبصره 2 لایحه بودجه 1400 آمده شده که باید سود، جریمه و کارمزد تسهیلات دریافتی از سوی دامداران، کشاورزان، مرغداران، عشایر، کارگاه‌ها واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه از سال 94 مشمول بخشودگی جرائم شود.

رئیس کمیته نوغانداری در فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی و صنایع وابسته مجلس افزود: همه کارشناسان عرصه اقتصاد معتقدند که پایه اقتصادی کشور  ما به لحاظ دارا بودن از 4 فصل برای کشاورزی باید براساس کشاورزی بنا شود. 

وی با بیان اینکه برای توسعه اشتغال که در نهایت به تولید ختم می‌شود در تبصره 18 لایحه بودجه 1400 حدود 32 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده گفت: ان‌شاالله در برنامه‌های آینده مجلس به بحث تولید در جهت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری توجه بیشتری می‌شود.

محمدنژاد درباره سند همکاری 25 ساله ایران و چین با اشاره به اینکه این سند راهبردی همکاری هنوز به قرارداد نرسیده عنوان داشت: سند همکاری ایران و چین در سال 94 مطرح شد و در آن بازنگری‌هایی صورت گرفت و اکنون امسال نیز مجدداً مطرح شده است.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه هر پیمان قرداد با کشورهای خارجه باید ابتدا در مجلس مطرح شود تصریح کرد: این سند همکاری قطعاً در مجلس مطرح می‌شود لذا عمده موضوعات مطرح شده در این سند در حوزه انرژی بوده و قطعاً در کمیسیون انرژی مجلس نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 رئیس کمیته نیرو در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نظارت دقیق بر سند همکاری 25 ساله ایران و چین در کمیسیون انرژی و صحن مجلس را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: این سند راهبردی بوده و ما باید به طرق مختلف در مقابل تحریم‌ها راهبردی را در پیش بگیریم.

وی گفت: آمریکا با توجه به خصومت با جمهوری‌اسلامی ایران تحریم‌های ظالمانه‌ای داشته و حتی با اینکه خالق برجام اروپا بوده اما آمریکا با نفوذ خود در برجام هم ورود پیدا کرده و می‌خواهد به هر طرقی به ایران ضربه وارد کند و مانع از ارتباطات ما در جامعه بین‌المللی شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس ابراز داشت: ما برای ورود به ارتباطات بین‌المللی و اقتصاد جهانی باید راهی را پیدا کنیم و یکی از راه‌های ورود به این جامعه بین‌المللی و گسترش صادرات و واردات حداقل با کشورهای منطقه همین سند همکاری ایران و چین است.

وی افزود: در متن این سند به ظاهر موارد خوبی لحاظ شده اما نکته حائز اهمیت است که ما چقدر بتوانیم در انعقاد قرارداد از دیپلماسی قوی‌تری استفاده کنیم و قطعاً در مجلس به‌ویژه کمیسیون انرژی نظارت‌های لازم و نظرات کارشناسی شده در این حوزه اعمال می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه نوغان شناسنامه گیلان و خاستگاه‌ آن لنگرود است گفت: سال گذشته 20 هزار نهال توت در لنگرود توزیع شد که امسال به حدود 80 هزار نهال توت رسید؛ این امر با پیگیری‌های انجام شده در فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی مجلس به ثمر رسید.

رئیس کمیته نوغانداری فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی و صنایع وابسته مجلس از تشکیل تعاونی نوغانداری در لنگرود خبر داد و افزود: ایجاد این تشکل در شهرستان لنگرود مزایای بسیاری دارد و می‌تواند مدافع حقوق نوغانداران باشد.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاونی نوغانداران می‌تواند خود یک منبع تولید ثروت برای نوغانداران باشد ابراز داشت: این تعاونی با مجموعه آورده‌هایی که دارد رقابت‌پذیری در خرید را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در زمان برداشت محصول تنها یک‌گروه برای خرید پیله کرم ابریشم وارد گیلان می‌شود گفت: این بدین معنی است که آن خریدار می‌تواند هر چیزی را که می‌خواهد در خرید به نفع خود رقم بزنم؛ این تعاونی محصولات کشاورزان عضو آن را خریداری و به مراکز تبدیلی عرضه می‌کند.

محمدنژاد از ایجاد کارگاه فرآوری محصولات خام پیله در شهرک صنعتی یعقوبی لنگرود خبر داد و افزود: این کارخانه دستگاه‌های ریسندگی کوچک و خانگی را در سطح گستره‌ای از منطقه تحویل کسانی که بتوانند در حوزه این صنعت اقدام کنند می‌دهد که این امر سبب رونق تولید و اشتغال می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره توسعه صنعت چای در این شهرستان ابراز داشت: سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه چای انجام شد و میزان کشت چای در شهرستان لنگرود افزایش یافت.

 عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه تا پیش از این بسیاری از باغات چای تبدیل به مخروبه شده بودند عنوان داشت: در سال گذشته حدود 6 هزار هکتار از این باغات چای احیاء شد و برای احیاء 6 هزار هکتار دیگر برنامه‌ریزی شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت حدود 50 درصدی بهای برگ سبز چای قطعاً بخش اعظمی از این 6 هزار هکتار برنامه‌ریزی شده احیاء می‌شود.

 وی ضمن تشکر از سازمان چای و وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از این حوزه گفت: چایکاران مظلوم‌ترین و کوشاترین قشر حوزه کشاورزی هستند که از بضاعت خوبی برخوردار نیستند و خوشبختانه امروز بارقه امیدی را در مجلس یازدهم دیدند.  

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.