۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر: 745893

سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن از هدف قرار دادن چند مرکز حساس در ریاض با چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین ( پهپاد ) در پاسخ به ادامه تجاوز نیروهای ائتلاف و محاصره این کشور خبر داد.

ریاض هدف نیروهای مسلح یمن قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه المسیره یمن، « سرتیپ یحیی سریع » سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروی پهپادی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن امروز ( پنجشنبه ) موفق شدند با چهار فروند پهپاد، پایگاههای حساس در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار دهند. 

وی تاکید کرد که به یاری خدا این عملیات که بامداد امروز انجام شد موفقیت آمیز بود و اهداف مورد نظر بصورت دقیق هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن افزود: این حملات در چارچوب حق طبیعی و قانونی ما در پاسخ به تجاوزات و محاصره مداوم کشورمان است و تا زمانی که تهاجم و محاصره یمن ادامه یابد ، اینگونه عملیات نیز انجام خواهد شد.

سرتیپ سریع شنبه گذشته گفته بود نیروهای مسلح یمن ممکن است حملات دردناکی را انجام دهند که رژیم سعودی تاکنون آن را تجربه نکرده است .

وی افزود: ما ممکن است به انجام حملات سنگینی متوسل شویم که برای عربستان سعودی غیر منتظره باشد، مگر اینکه ریاض از حمله و محاصره علیه مردم یمن دست بردارد.

سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن همچنین تاکید کرد که در هفتمین سال حمله نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان علیه مردم ما، سامانه های جدید موشکی از سوی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن نمایان خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: یمن از نظر کیفیت و برد موشک های ساخت داخل در شبه جزیره عرب در رتبه اول قرار دارد.

نیروهای مسلح یمن پیشتر و در سالروز حمله نیروهای ائتلاف به این کشور که به « روز ملی مقاومت » نامگذاری شده است با ۱۸ پهپاد و ۸ موشک بالستیک مقرها و تأسیسات حیاتی ارتش عربستان را هدف قرار دادند.

هفته گذشته نیز نیروهای مسلح یمن با ۶ فروند هواپیمای بدون سرنشین ( پهپاد ) تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار دادند و این اهداف با دقت بالا مورد اصابت قرار گرفت.

علاوه بر این، نیروهای مسلح یمن بوسیله هواپیمای بدون سرنشین "۲K"  با حمله به فرودگاه بین المللی ابها در منطقه عسیر در جنوب غربی عربستان، یک مرکز مهم نظامی را هدف قرار دادند. 

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کردند اما پس از گذشت تقریبا پنج سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

تجاوز وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن باعث شده تا نیروهای مسلح و کمیته های مردمی این کشور با هدایت  انصارالله به پیروزی های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابند و متجاوزان را در اندیشه راهکارهایی از جمله ارائه پیشنهادها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است.

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.