مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت شهرستان بردسکن اعلام کرد: بنیاد برکت از مهرماه سال 98 تا پایان سال 99 توانست با پرداخت 180 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه زمینه اشتغال هزار و 170 نفر را در روستاهای شهرستان فراهم کند.

پرداخت تسهیلات 180 میلیارد ریالی بنیاد برکت به حوزه اشتغال در 17 روستای بردسکن

 مهندس مرتضی قاسمی هدک در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: وی افزود: طرحهای اشتغالزایی اجتماع محور اجرا شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان بردسکن بانظر کارگروه اشتغال شهرستان تعداد 17 روستا در بخش های مختلف شهرستان به عنوان روستای هدف انتخاب شدند که بلافاصله  ورود تسهیلگران به این روستاها صورت گرفت.  
وی بیان کرد: در هر روستا کمیته اشتغال روستا که متشکل از مسئولین و افراد موثر هر روستا هستند تشکیل شد و سپس کلیات فعالیت و طرح های بنیاد برکت برای عموم مردم تشریح شد.
وی اظهارداشت:کمیته اشتغال هر روستا از مهمترین ارکان کار اجتماعی در روستاها می باشد.
مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت شهرستان  بردسکن عنوان کرد: در مجموع از بین 800 نفر متقاضیان ثبت نام شده در روستاهای هدف 712 نفر از متقاضیان از مرحله انتخاب کارگروه و اهلیت سنجی تسهیلگران عبور کرده وثبت سامانه بنیاد برکت شدند.  قاسمی افزود: ازاین افراد 97 نفر از ادامه فرایند حمایتی بنیاد برکت منصرف و اکنون 615 نفر در چرخه فعالیت های بنیاد برکت قرار دارند.
وی بیان کرد: تاکنون در شهرستان بردسکن 469 طرح اشتغالزایی استقرار یافته است و 146 نفر نیز به بانک معرفی و در حال گرفتن تسهیلات هستند.  
وی گفت:ضریب اشتغال برای هر طرح بسته به نوع طرح مختصات هرکدام متفاوت است ولی به طور کلی در شهرستان بردسکن به ازای هر طرح 2.5  نفراشتغال مستقیم وغیر مستقیم ایجاد شده است و در مجموع با اجرای 469 طرح زمینه اشتغال  هزار و 170 نفر فراهم شده است که دراین راستا بنیاد برکت  180 میلیارد ریال تسهیلات  پرداخت کرده است.
مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت شهرستان  بردسکن عنوان کرد: نظارت مستمر از طرح ها تا 30 ماه انجام میشود که اشتغال ایجاد شده پایدار شود.
به گفته وی بنیاد برکت با تسهیلگری در تمامی مراحل از قبیل شناسایی متقاضیان، آموزش، تشکیل صندوق های پشتیبان و نیز تسهیل بحث ضمانت های بانکی و ... تسهیلات قرض الحسنه  را با کارمزد 4 درصد در اختیار روستاییان قرار می دهد و مدت باز پرداخت تسهیلات و نیز فاصله اقساط طرحها متناسب با رسته های شغلی طراحی شده است که تاحد امکان متقاضیان و کارآفرینان تحت فشار نباشند.
وی از حمایت های مسئولان ادارات  به ویژه از امام جمعه و فرماندار شهرستان  بردسکن  تقدیر کرد و گفت: تمام این فعالیت ها توسط 2 نفر تسهیلگر بنیاد برکت  صورت گرفته است و خوشحال هستیم که بنیاد برکت توانسته  طی این مدت به طور متوسط  هر روز یک طرح اشتغال زایی را در سطح روستاها اجرا کند.
.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.