نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید موانع برداشته شود و دستگاه قضایی نیز مانع‌زدایی کند و دستگاه‌های اجرایی را تحت کنترل قرار دهد و موانعی وجود دارد که باید از میان برود و واردات و صادرات مدیریت شده و بر آنها نظارت شود.

دستگاه قضایی در حوزه «مانع‌زدایی از تولید» ورود کند/ سرمایه‌های سرگردان بلای جان تولید است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: غیبت و تهمت همسران به یکدیگر دو گناه محسوب می‌شود؛ یک گناه این است که تهمت زده شده و غیبت شده است و هیچ مرد و زنی این حق را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر این گناه کبیره، یک خیانت در کانون زندگی نیز محسوب می‌شود و در ارتباط خانوادگی این آقا و خانم یک خیانت بزرگی صورت داده و خداوند متعال در سوره بقره نسبت به این مسئله انذار داده و فرموده زن و شوهر در حکم لباس و پوشش یکدیگر هستند و اگر این عیب به دیگری منتقل شود حکم لباس بودن از میان رفته است.

آیت الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به بزرگداشت روز طبیعت بیان کرد: این روز از ابعاد مختلف قابل تعقل است؛ یک عده در مقام نقد این روز هستند؛ اتفاقا این درست نیست؛ مسئله روز طبیعت از بقایای فرهنگ این سرزمین و فرهنگ ایرانیان قدیم است.

وی بیان کرد: از برکات اسلام مقدس این است که در اسلام وقتی عقاید و فرهنگ و دین‌مداری اسلامی در میان ایرانیان ایجاد شد آنچه در فرهنگ ایران قدیم بود با گذشت چندین قرن باقی مانده و به دلیل غنای آن بوده است.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: در حکمت فرهنگی ایرانیان قدیم این مسئله یک نقطه فرصت بوده تا مردم به عنوان تفریح و نشاط بهاری یک تحولی در زندگی ایجاد کنند و از جریان زندگی عادی خارج شده و در وضعیت خاصی از نظر بهره‌برداری از نشاط بهاری واقع شوند.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: مسابقات اسب سواری و چوگان پیش از این در شمال خراسان در این روز مرسوم بوده و در این نشاط بهاری یک تحول ایجاد می‌شده است و دلیل آن این بوده که در این روز اصطلاحا شکوفه‌ها به گل تبدیل شده‌اند.

وی افزود: در طول تاریخ پیدایش اسلام در سرزمین ایرانیان در لابلای اصول فرهنگی اسلام و این فرهنگ غنی این روز به یادگار مانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی در این زمینه بیان کرد: در روایات آمده که با روزهای دشمنی نکنید برای مثال عدد 13 را «نحس» نخوانید و روزه سیزده بدر را نحس ندانید. دشمنی کردن با روزها در روایات به مثابه دشمنی با خدا آمده است. روزها بیانگر نعمت‌های الهی هستند.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: باید در مقابل این نعمات خداوند را شاکر بود و در روز طبیعت نیز باید این مصداق را رعایت کرد و در این روز گناه و معصیت خدا را انجام نداد.

وی در ادامه با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این شعار، اسراری برای حل تمام مشکلات ما وجود دارد. این صف مرغ و روغن چرا ایجاد شده است؟ این گرانی کالاهای اساسی از کجا شکل گرفته است؟ در این مملکت سرمایه‌های سرگردانی وجود دارد که سرمایه‌دار در حوزه دلالی و تجارت نامشروع به کار گرفته و احتکار می‌کند و نتیجه آن صف مرغ و روغن می‌شود و دودش به چشم مردم و قشر آسیب پذیر می‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: اگر بنا شد بازار تولید به راه افتاد و چرخ کارخانجات راه افتد مشکل حل می‌شود؛ نیروی مبتکر انسانی بالایی داریم که در جریان توسعه امکانات زندگی روزمره از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت. سد و زمین‌های هموار زیادی در عرصه کشاورزی داریم و مملکت ما چهارفصل است.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: یک چنین مملکتی اگر تولیدش به کار بیفتد و سرمایه‌های سرگردانش وارد عرصه تولید شود دیگر کسی برای سرمایه‌دار شدن به احتکار روغن و مرغ روی نمی‌آورد و کالای روزمره زندگی مردم احتکار نمی‌شود. راهکار مشکلات تولید است.

وی گفت: اگر تولید در این کشور در عرصه‌های کشاورزی و صنعت و دانش بنیان به کار بیفتد و تولید روزافزون شود و دستگاه‌های اجرایی و ادارات مسئول به پشتیبانی باشند، موانع تولید از میان می‌رود. وظیفه وزارت اقتصاد و صمت و دستگاه‌های قضایی و قانونگذاری در این زمینه روشن است.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: باید موانع برداشته شود و دستگاه قضایی نیز مانع‌زدایی کند و دستگاه‌های اجرایی را تحت کنترل قرار دهد. موانعی وجود دارد که باید از میان برود و واردات و صادرات مدیریت شده و بر آنها نظارت شود. مجلس نیز باید نظارتش کامل شود. اگر فعالیت دستگاه‌ها و نظارت‌ها جهادی شود تولید پشتیبانی و مانع‌زدایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.