بندرعباس- عادی انگاری در سفرهای نوروزی و هجوم به سواحل جنوبی و قدم گذاردن به سواحل شهر بندرعباس حالا رد پای کرونا را پررنگ کرده است تا جائی که بنا بر اظهارات سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آمار فوتی ها سه برابر و آمار مبتلایان به ۱۵۰ درصد افزایش‌یافته است.

افزایش ۳ برابری فوتی ها سوغات سفر های نوروزی در هرمزگان

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: اگرچه تا قبل از سفرهای نوروزی بسیاری از کارشناسان بهداشتی از عادی انگاری بسیاری از گردشگران واهمه داشته و معتقد بودند سفرهای نوروزی بسیاری از شهرها را وارد مرحله چهارم کرونا می‌کند اما حالا با اتمام سفرها شواهد  و قرائن این دغدغه‌ها را به‌یقین تبدیل کرده  است و متأسفانه آمار مبتلایان را به‌شدت افزایش داده است.

افزایش سه برابری شمار فوتی‌های کرونا در استان هرمزگان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل‌تر خود و  هم‌چنین افزایش فزاینده آمار بستری‌ها بنا بر اظهارات سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شرایط این استان را در وضعیت بسیار نگران‌کننده قرار داده است.

وضعیت قابل پیش‌بینی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این رابطه اظهار می‌کند: تمام بیماران مثبت کرونایی در هرمزگان از نوع کرونای انگلیسی هستند.

فاطمه نوروزیان  می‌افزاید: موارد مثبت کرونای انگلیسی در همه استان افزایش دارد و بیشترین مورد آن در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، قشم، جزیره کیش، رودان، بندرلنگه، پارسیان و جاسک هستند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام سفرهای غیرضروری ، اظهار می‌کند: بارها و بارها نسبت به تبعات سوء این‌گونه بی‌توجهی‌ها هشدار داده بودیم و متأسفانه برخی‌ها به این توصیه و هشدارها توجه نکردند و امروز شاهد این وضعیت در هرمزگان هستیم.

وی عنوان می‌کند: متأسفانه با توجه به شرایط موجود، این استان به‌ویژه بندرعباس در وضعیت هشدار قرمز کرونایی قرار دارد.

نوروزیان می‌گوید: شماری بستری‌های کرونا در هرمزگان در یک هفته اخیر نسبت به هفته قبل بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته و متأسفانه بیشتر مبتلایان نیز از نوع کرونای جهش‌یافته هستند.

۱۰۶۲ نفر جان باختند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان اینکه شمار بستری‌های کرونا در بخش عمومی ۷۷ درصد و بستری‌های بخش مراقبت‌های ویژه ۷۵ درصد نسبت به هفته قبل‌تر افزایش داشته اذعان می‌کند: متأسفانه تمام موارد جدید کرونا در هرمزگان از نوع جهش‌یافته است که بسیار خطرناک‌تر از نوع معمولی است.

نوروزیان شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان را یک هزار و ۶۲ نفر اعلام کرده و می‌گوید: در حال حاضر نیز ۱۸۴ فرد مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۴۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر می‌باشند که حال هشت نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان در خصوص آخرین وضعیت مناطق مختلف هرمزگان ازنظر رنگ‌بندی کرونایی نیز بیان می‌کند: هم‌اکنون دو شهرستان بندرعباس و بندر خمیر در وضعیت نارنجی و مابقی زرد هستند اما این شرایط بسیار ناپایدار بوده و در صورت تداوم بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی، باید منتظر تغییر این وضعیت و بروز شرایط قرمز و بحرانی باشیم.

کارکنان مشکوک تست کرونا بدهند

در همین حال  جانشین و سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: در همه دستگاه‌های مرتبط، یک‌سوم کارمندان شاغل باید به‌صورت دورکاری کارهای محوله را با تشخیص بالاترین مقام مسئول انجام دهند.

علی رئوفی جمعه‌شب در خصوص نحوه حضور کارکنان شاغل در دستگاه اجرایی، شرکت‌ها ، بانک‌ها، ادارات و سایر ارگانها در هرمزگان را در روز شنبه ۱۴ فروردین اظهار داشت: کارکنانی که طی تعطیلات نوروز به مسافرت نرفته‌اند، برای حضور در محل کار در اولویت هستند.

وی گفت: کارکنان مشکوک و دارای علائم باید نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنند و لذا این مصوبه ستاد شامل تمامی کارکنان شرکت‌های دولتی ،غیردولتی،بانک‌ها و سایر ادارات می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.