معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان حدود ۵۵۰۰تن روغن در استان توزیع خواهد شد.

توزیع۵۵۰۰تن روغن در آستانه ماه مبارک رمضان در استان /عالیای گلستان معین تامین روغن خراسان رضوی

علی غفوری مقدم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در ارتباط با مسئله روغن تا بهمن ماه سال گذشته بخشی از نیاز خراسان رضوی از کارخانه های داخل استان و بخش زیادی از خارج استان تامین می شد.

وی افزود: پیگیری های زیادی از سوی استانداری خراسان رضوی و همچنین سازمان صمت استان  برای حل مشکل روغن  در  روزهای پایانی سال گذشته و فروردین ماه سال جاری برای حل مشکل روغن  در آستانه ماه مبارک رمضان صورت گرفت که این پیگیری ها در دو بخش در حال انجام است .

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: ابتدا افزایش سهمیه روغن خام برای کارخانه های داخل استان است که در واقع محصول نهایی تولید شده آنها در اختیارخود استان قرار خواهد گرفت و در بین مردم توزیع خواهد شد،  در مرحله بعدی  یکی از واحدهای تولیدی بزرگ کشور به نام عالیای گلستان به عنوان معین خراسان رضوی در تامین روغن تعیین شده است که از این محل قرار است سهمیه روغن مناسبی برای بخش خانوار استان در نظرگرفته شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۵۰۰تن روغن در فروردین ماه در استان توزیع خواهد شد، ادامه داد: در فروردین ماه حدود ۳۵۰۰تن روغن تنظیم بازار در استان خراسان رضوی توزیع خواهد شد که ۱۵۰۰تن آن در حال توزیع است و مابقی نیز در حال جذب  و توزیع تا ماه مبارک رمضان می باشد.

غفوری مقدم  افزود: علاوه بر این قرار است فروشگاه های زنجیره ای استان و همچنین شرکت های پخش حدود ۲۰۰۰تن روغن از محل سهمیه ای  که از پایتخت و به صورت متمرکز در اختیار آنها قرار می گیرد جذب و در آستانه مبارک رمضان توزیع نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که روغن های تنظیم بازار کجا هستند که مردم آنها را نمی بینند، اظهار داشت: در ایام تعطیلات عید نوروز برخی از فروشگاه های زنجیره ای  و مراکز صنفی بزرگ تعطیل و یا با کاهش فعالیت مواجه بوده اند که این موضوع بر توزیع کالاهای اساسی نظیر روغن نیز تاثیرگذار بوده است اما از هفته سوم فروردین ماه و با پایان تعطیلات،  روغن های تنظیم بازار در سطح فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ و مراکز صنفی منتخب توزیع خواهند شد !

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.