رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۰ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نیازمند حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاص است که همه باید به آن عمل کنند و در صورت تحقق شعار سال شاهد تحول در کشور خواهیم بود.

تحقق شعار سال ۱۴۰۰ موجب تحول در کشور می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن حسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با بینش و بصیرت کامل اهمیت موضوعات مختلف در جامعه را با انتخاب شعارهای سال نشان داده‌اند. شعار سال ۱۴۰۰ همچنان اهمیت تولید را نشان می‌دهد. تولید که وجود داشته باشد اشتغال به وجود می‌آید، با تولید، ثروت در جامعه ایجاد می‌شود و ایجاد ثروت اشتغال زاینده‌ای را در پی دارد.

وی افزود: مساله‌ای که در این میان وجود دارد این است که نامگذاری‌ها صورت می‌گیرد اما  از مسئوولین و دولت کارنامه کاری خواسته نشده است. برای مثال زمانی که الگوی مصرف برای یک سال مشخص می‌شود این مساله تنها به همان سال ختم نمی‌شود بلکه باید روی آن کار شود و سال‌های بعد ارتقا پیدا کند. به نظر بنده این مساله هیچ گاه اتفاق نیفتاده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نیازمند حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاص است که همه باید به آن عمل کنند. به نظر بنده شعارها زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که دولت برنامه مشخصی برای آن درنظر بگیرد.

وی ادامه داد: این مساله مانند قانون است، وقتی قانونی در مجلس مشخص می‌شود وظیفه دولت است تا آیین نامه‌های اجرایی آن را تعیین نماید. اگر شعار سال ۱۴۰۰ تحقق پیدا کند تحول بسیار خوبی در کشور به وجود خواهد آمد. بحث مانع زدایی مطلب بسیار مهمی است و شاید نیاز داشته باشد قوانینی تغییر پیدا کرده و قانون‌های جامعی مصوب شود.

حسینی در مورد عوامل پشتیبانی و حمایت از تولید بیان کرد: پشتیبانی از تولید باید سالم و بدون رانت صورت گیرد. در جامعه در بخش خصوصی نیز باید بازنگری انجام شود. در کشور دولت به بخش خصوصی اعتماد کرد و ارز ۴۲۰۰ تومانی دراختیار عده‌ای قرار گرفت اما برگشت ارز صورت نگرفت. به اعتقاد بنده آن‌ها بخش خصوصی سالمی نیستند. بخشی از فساد به بخش خصوصی بازمی‌گردد.

وی افزود: در بحث مانع زدایی یکی از بخش‌ها می‌تواند کاهش دیوان سالاری اداری باشد. اگر این مساله کاهش پیدا کند فساد کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مورد نقش دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: یکی از عواملی که فساد به وجود می‌آورد بروکراسی اداری است. کاهش بروکراسی، تسریع در انجام امور، بهره‌گیری از سیستم مکانیزه و پاسخ گویی سریع می‌تواند در کاهش موانع موثر باشد.

وی در مورد عوامل موثر بر تولید گفت: به اعتقاد بنده باید در سطح بین‌المللی به ارتباطات بهتری دست پیدا کنیم. در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی بیش از مصرف داخلی تولید می‌کنند. نظام بانکی ما باید بتواند در سطح بین‌المللی فعال شود. مناسبات خوبی باید در سطح بین المللی داشته باشیم. در داخل کشور نیز محدودیت اختیارات مدیران دستگاه‌ها مانند استانداران در استان‌ها از جمله موانع موجود است زیرا استانداران ما اختیارات زیادی ندارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دولت و تصمیمات او تنها در تهران متمرکز شده است که به پیشرفت استان‌ها لطمه می‌زند. نباید به کشوری مانند ایران با این وسعت و اقلیم‌های مختلف به یک چشم نگریسته شود. استانداران باید اختیاراتی داشته باشند تا در محدوده استان خود تصمیمات لازم را بگیرند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.