عضو هیئت رئیسه فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب از جلسه ویژه این فراکسیون درباره راهکارهای تحقق شعار سال خبر داد.

جلسه ویژه فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب برای تحقق شعار سال

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو هیئت رئیسه فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب اسلامی، با اشاره به شعار سال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع اولین جلسه فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب در سال جدید درباره راهکارهای تحقق شعار سال است.

وی در همین راستا افزود: قرار است از کارشناسانی در حوزه تولید برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آید و نقطه نظرات نمایندگان و اعضای فراکسیون در راستای تحقق شعار سوال نیز استماع شود تا در یک هم‌اندیشی بتوانیم اولویت‌های پیگیری شعار سال را داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب، اظهار داشت: این جلسه ویژه در هفته جاری برگزار خواهد شد تا نقشه راه فراکسیون برای تحقق شعار سال تهیه و تدوین شود.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در ادامه با اشاره به شعار سال، افزود: تا زمانی که دولت خود را رقیب بخش خصوصی در عرصه اقتصادی بداند، تولید در کشور رونق نخواهد گرفت و لازمه رونق بخش تولید حضور هرچه بیشتر و فعال‌تر بخش خصوصی در این بخش است؛ باید موانع از سر راه تولیدکنندگان و صادرکننده برداشته شود تا تولیدکننده ما بتواند به راحتی محصول خود را صادر کرده و ارز به کشور وارد کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه باید دلالان و واسطه‌ها در حوزه تولید حذف و موانع در حوزه مسائل ارزی و گمرکی از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود، گفت: در بحث تولید در حوزه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، نقش مجلس می‌تواند نقش برجسته و ممتازی باشد و مجلس می‌تواند با سیاست‌های تسهیل‌کننده اقدامات خوبی را در این مسیر انجام دهد.

وی افزود: بعضا برای صدور یک مجوز و یا پروانه ده‌ها دستگاه ورود می‌کنند و گاهاً شاهد اعمال سلیقه‌های مجموعه‌های مختلف هستیم که این مسئله هم نظام بروکراسی اداری پیچیده‌ای را به وجود می‌آورد، و هم کار را زمان‌بر می‌کند و در نهایت باعث انصراف اشخاص برای ورود به عرصه تولید می‌شود.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی درپایان با بیان اینکه قوه مقننه با واقع بینی می‌تواند سیاست‌های تشویقی را در حوزه حمایت از تولید اعمال کند، بیان کرد: ما در مجلس باید کار کارشناسی دقیقی را انجام دهیم که قوانین متعدد و دست و پاگیر حذف شود و از طرف دیگر سیستم بروکراسی اداری که در امر تولید وجود دارد، به حداقل برسد و اگر شخصی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند مسیرش شفاف باشد و این‌گونه نباشد که افراد خود به خود در طول زمان از مسیر تولید خارج شوند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.