سرویس فضای Cloud هوآوی رشد ۱۶۸ درصدی را به خود دیده است.

سرویس Cloud Huawei سریعترین رشد را در جهان دارد/ عملکرد خوب هوآوی علی‌رغم وجود تحریم‌های آمریکا

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، به دلیل همه گیر شدن ناگهانی ویروس کرونا، اشتیاق شرکت ها برای رفتن به فضای Cloud  بی سابقه زیاد بوده است. سال گذشته، Huawei Cloud در بازار Cloud  عمومی چین رتبه دوم را کسب کرد. علاوه بر این، سرویس Cloud Huawei همچنین سریعترین رشد را در جهان دارد. این آمار توسط هو هوکون ،رئیس هیئت مدیره هوآوی، در کنفرانس گزارش سالانه اعلام شد.

طبق گزارش سالانه هوآوی، در سال ۲۰۲۰، درآمد جهانی فروش این شرکت به ۸۹۱.۴ میلیارد یوان (۱۳۵.۷ میلیارد دلار) رسیده است. این آمار نشان از افزایش ۳.۸ درصدی در سال است. علاوه بر این، هوآوی همچنین دارای سود خالص ۶۴.۶ میلیارد یوان (۹.۸ میلیارد دلار) است که سالانه ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

همانند سال های گذشته، گزارش سالانه هوآوی داده های مالی مربوطه را برای سه فعالیت عمده شامل اپراتورها، مصرف کنندگان و شرکت ها منتشر کرده است. با این حال ، این شرکت اطلاعات مالی مربوط به تجارت Cloud  خود را فاش نکرد. این شرکت تجارت Cloud خود را به عنوان بخشی از تجارت شرکتی خود در بر می گیرد، با این حال، طبق گفته هو هوکون، نرخ رشد Huawei Cloud در سال ۲۰۲۰ به ۱۶۸ درصد رسیده است.

Huawei Cloud در زمینه محیط زیست بسیار تلاش کرده است، گزارش سالانه نشان می دهد که Huawei Cloud بیش از ۲۲۰ سرویس ابری راه اندازی کرده است و بیش از ۸۰ گواهینامه امنیتی معتبر در سراسر جهان به دست آورده است. این شرکت همچنین با بیش از ۱۹۰۰۰ شریک همکاری کرده است که حداقل ۱۰ هزار توسعه دهنده و بیش از ۴۰۰۰ برنامه را در فضای ابری جمع کرده است.

تجارت گوشی های هوشمند Huawei همچنان در حال نزول است

کاملا جالب است که هوآوی علی رغم وجود تحریم‌های ایالات متحده، هنوز هم خوب عمل می‌کند. در واقع، این تحریم‌ها اساساً فقط بر روی تجارت گوشی‌های هوشمند هوآوی تأثیر می‌گذارد. در این راستا، تجارت گوشی‌های هوشمند این شرکت رو به کاهش است و مجبور شد برند فرعی Honor خود را به فروش برساند تا این برند تجاری را از فروپاشی کامل محافظت کند.

تاکنون نیز گوشی های هوشمند آن به دلیل تحریم ها در دسترس نبوده است و به تراشه های پرچمدار جدید هم دسترسی ندارد. بنابراین، باید با موجودی که از TSMC قبل از شروع این ممنوعیت دریافت کرده است تولید کند، به نظر نمی رسد به زودی مشکلات بین ایالات متحده و هواوی برطرف شود و دولت جدید در ایالات متحده نسبت به Huawei به همان سختی دولت قبلی است.

پس از سری Huawei P۵۰، به احتمال زیاد تراشه های پرچمدار این شرکت تمام خواهند شد. بعد از آن چه اتفاقی برای گوشی‌های هوشمند هوآوی خواهد افتاد؟ البته پاسخ صریحی برای این پرسش وجود ندارد و فقط باید چند ماه شکیبایی کنیم و ببینیم چه اتفاقی برای هوآوی و طرفدارانش می‌افتد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.