بر اساس اطلاعیه وزارت جهاد کشاورزی نگهداری مرغ در مرغداری‌ها از ۴۲ روز به ۵۰ روز افزایش یافت و نگهداری بیشتر از این مدت مصداق احتکار و منجر به برخورد است.

 نگهداری مرغ بیشتر از ۵۰ روز در مرغداری‌ها مصداق احتکار و جریمه شد+ سند

قدس آنلاین؛ مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران با موضوع همکاری و هماهنگی در خصوص عرضه مرغ زنده نوشت. در این نامه اشاره شده زمان نگهداری مرغ در مرغداری ها افزایش یافته و نهاده های دامی مورد نیاز آنها تامین می شود اما در صورتی مرغداران بعد از ۵۰ روز مرغ خود را به قیمت مصوب عرضه نکنند سهمیه های آنها حذف و عمل آنها مصداق احتکار و برخورد می‌شود.

متن این نامه به شرح زیر است.

 پیرو رونوشت نامه این معاونت در خصوص ابلاغیه افزایش سن پرورش مرغ گوشتی به ۵۰ روز و اختصاص نهاد مورد نیاز برای بازه زمانی در قبال عرضه مرغ زنده به قیمت مصوب، مقتضی است ضمن اطلاع رسانی کامل موضوع به تشکل‌های مرغداران گوشتی در اقصی نقاط کشور پیگیری های لازم برای هماهنگی و همکاری کامل تشکل های استانی با سازمان جهاد کشاورزی استان ها به عمل آید.

همچنین در این نامه اشاره شده است  چنانچه مرغداران به هر دلیل نسبت به عرضه مرغ ۵۰ روزه با قیمت مصوب اقدام ننمایند عمل آنها از مصادیق احتکار و عرضه کالاهای خارج از شبکه محسوب شده و علاوه بر پیگیری و اعمال جرائم قانونی مربوطه، کاربری سامانه های سماصط و بازارگاه آنها نیز تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف توسط مراجع مربوط غیرفعال خواهد شد.

شایسته است از نتایج اقدامات و پیگیری‌های انجام شده این معاونت را مطلع نمایید.

مرتضی رضایی معاون وزیر

اتحادیه مرغ و ماهی , قیمت مرغ ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.