۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 746148

نشان فداکاری برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به شهید «صادق‌پور» تعلق گرفت.

نشان فداکاری به شهید «صادق‌پور» تعلق گرفت

قدس آنلاین: برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «محمد رسول صادق‌پور» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید محمد رسول صادق‌پور سال ۱۳۳۰ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد.

وی دوران تحصیل را در زادگاهش سپری کرد و به علت علاقه به حرفه نظامی‌گری با قبولی در کنکور ورودی دانشگاه افسری در سال ۱۳۵۱ به ارتش راه یافت.

شهید صادق‌پور دوره‌های نظامی و علمی را در این دانشگاه با موفقیت پشت سر گذاشت و با رسته پیاده از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

وی در سال ۱۳۵۵ و پس از طی دوره مقدماتی برای ادامه خدمت به تیپ ۲ لشکر ۲۸ پیاده کردستان اعزام شد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و حرکت منافقین و ضد انقلاب در منطقه کردستان، او که در مسئولیت فرماندهی گروهان انجام وظیفه می‌کرد به همراه همرزمان خود برای مبارزه با حرکت ددمنشانه ضد انقلاب حضور یافت و سرانجام در مسیر دفاع از کشور در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۵۹ در اطراف پادگان سقز مورد اصابت گلوله ضدانقلاب قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.