دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس دستورالعمل مدیریت کنترل هوشمند کرونا، فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای با وضعیت نارنجی محدود خواهد شد.

فعالیت ۲ گروه شغلی در شهرهای نارنجی خراسان رضوی محدود خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید رضا رحیمی گزارش داد: در حال حاضر چهار شهر مشهد، سبزوار، بینالود و نیشابور دراستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: مشاغل صنفی گروه سه شامل آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، باغ وحش و شهربازی‌، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده است و مشاغل گروه چهار نیز شامل فعالیت‌های مرتبط با همایش‌ها و مراسم فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، باشگاه‌های ورزشی، سالنی و ورزشهای پر برخورد، گروه‌های حساس، کافه، چایخانه و قهوه‌خانه است.   

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درصورت همکاری ۷۵ درصدی مردم می‌توان از افزایش آمار ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.
رحیمی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، بهداشت دست و اجتناب از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی‌ها را مهمترین راهکار در کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: در صورت کم‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌ها می‌توان انتظار تغییر رنگ شهرها و افزایش آمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا را داشت.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری موثر مردم تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان بتوان از گسترش بیماری کرونا در استان خراسان رضوی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.