با حضور معاون اول رئیس جمهور فاز اول تقاطع غیرهم‌سطح آزادگان ، فاز اول پروژه ساماندهی بوم پارک کشف‌رود و پارک جنگلی 500 هکتاری در ارتفاعات جنوبی مشهد به بهره برداری رسید.

بهره برداری از چند پروژه در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری در ادامه سفر یک روزه خود به مشهد مقدس  در حاشیه افتتاح چند پروژه در حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی توجه به پیوست‌های زیست محیطی آنها است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دغدغه سلامت به ویژه در کلانشهرهای کشور با توجه به جمعیت 70 درصدی شهرنشین ما بسیار حائز اهمیت است و طرح‌های اجرا شده از سوی شهرداری‌ها باید حائز و واجد پیوست‌های زیست محیطی باشند.

وی افزود: امروز بخش زیادی از آلاینده‌های شهری در ترافیک‌ها ایجاد می‌شود و بهره‌گیری از تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح کلانشهرهایی همچون مشهد بسیار واجد اهمیت است تا بار ترافیکی را کاهش دهد.

جهانگیری با اشاره به اینکه برخی زیرساخت‌ها در حاشیه شهرهای بزرگ همچون تهران و مشهد متناسب با جمعیت ساکن در آنها نیست، تصریح کرد: زیرساخت‌های بهداشتی و آموزشی متناسب برای این جمعیت‌ها بسیار ضروری است و اساسا ساماندهی حاشیه‌نشینان یکی از دغدغه‌های جدی دولت است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و دفاتر تسهیلگری نیز به مسئله حاشیه‌ شهرها ورود جدی داشته‌اند و باید دغدغه حاشیه نشینان مبنی بر زندگی آبرومند و برخوردار از امکانات بهداشتی و آموزشی برطرف شود.

* افتتاح فاز اول تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سفر خود ، فاز اول تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد را نیز  افتتاح کرد.

عملیات اجرایی این پروژه از 25 مرداد ماه 98 و با هدف کاهش ترافیک و اتصال آزادراه مشهد-چناران-قوچان انجام شده است.

زیرگذر این تقاطع، محور بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را به محور شهید برونسی متصل می‌کند؛ سطح صفر آن هم میدانی بیضی شکل است.

سطح مثبت یک، شرق بزرگ راه امام علی (ع) را به غرب آن و به آزادراه مشهد-چناران-قوچان متصل می‌کند. سطح مثبت دو نیز دارای دو چپ گرد است که یکی بزرگراه امام علی (ع) را به بولوار شهید برونسی و دیگری غرب بزرگ راه امام علی (ع) از سوی چناران را به بزرگ راه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی متصل می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور  در این مراسم گفت: ۲میلیارد دلار هزینه برای فاینانس قرار داده‌ایم؛ از منابع خارجی می‌توانیم برای تکمیل خطوط مترو استفاده کنیم.

جهانگیری در مراسم بهره‌برداری از فاز اول تقاطع غیرهم‌سطح آزادگان و فاز اول پروژه ساماندهی بوم پارک کشف‌رود و پارک جنگلی 500 هکتاری در ارتفاعات جنوبی مشهد اظهار داشت: 70 درصد جمعیت مردم در شهرها و اکثرا در کلانشهرها زندگی می‌کنند، محیطی که در کلانشهرها زندگی می‌کنند از نظر آب وهوا و صدا و دیگر آلایندگی‌ها نباید سلامت مردم را با خطر مواجه کند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: اولین جلسه درباره کشف‌رود سال92 برگزار شد، خوشبختانه شورای شهر و شهردار پای کار آمدند و حالا کیلومترها برای کشف رود کار شده است.

*الگوسازی مشهد درباره حاشیه شهر

جهانگیری بیان کرد: گزارشی که از مشهد دارم، این است که هم شهردار و هم استاندار تمرکز خوبی بر روی حاشیه شهر دارند. امیدوارم مشهد  در این رابطه الگوسازی کند.

وی خاطرنشان کرد: مترو یکی از نیازهای امروز و فردای کلانشهرهای ایران است. مترو پر هزینه است؛ ما به عنوان دولت قبول کردیم 50 درصد از هزینه‌ها را پرداخت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: 2 میلیارد دلار هزینه برای فاینانس قرار داده‌ایم؛ از منابع خارجی می‌توانیم برای تکمیل خطوط مترو استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.