ولیعهد پیشین اردن به دلیل تلاش برای کودتا علیه پادشاه این کشور، دستگیر شده است.

کودتای نافرجام در اردن/ ولیعهد سابق دستگیر شد

روزنامه واشنگتن پست شامگاه شنبه به وقت اَمان در گزارشی مدعی شد که مقامات اردن ولیعهد سابق این کشور را بازداشت و حدود 20 تن دیگر را به اتهام «تهدید علیه ثبات کشور» دستگیر کردند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه ادعای خود افزود که شاهزاده «حمزه بن حسین» بزرگترین پسر ملک حسین و همسر چهارمش ، ملکه نور، در کاخ سلطنتی خود به اتهام دسیسه چینی برای سرنگونی برادر ناتنی خود، «ملک عبدالله» پادشاه اردن تحت حصر خانگی قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این دستگیریها در پی کشف آنچه که مقامات کاخ سلطنتی اردن توطئه ای پیچیده و  گسترده با همدستی دست کم یک عضو خاندان سلطنتی به همراه رهبران قبایل و اعضای تشکیلات امنیتی می خواندند، صورت گرفته است.

گفتنی است، شاهزاده حمزه بن حسین به مدت چهارسال عهده دار منصب ولایت عهدی پادشاهی اردن بود و پس از وی این عنوان به بزرگترین پسر پادشاه کنونی اردن، حسین، واگذار شد.

در میان سایر دستگیرشدگان اسامی افرادی همچون «شریف حسن بن زاید» یکی از اعضای خاندان سلطنتی اردن به همراه «باسم عوض الله» یکی از نزدیکان ملک عبدالله که مدتی در سمت وزیر دارایی اردن فعالیت کرده، به چشم می خورد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی اردن (پترا) اعلام کرد که تحقیقات ادامه دارد و اینکه شایعات درباره بازداشت «شاهزاده حمزه بن حسین» صحت ندارد و وی بازداشت نشده است. به گفته مقامات اردنی، از شاهزاده حمزه از فعالیت های مخرب امنیت ملی دست بکشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.