مدیر مرکز فنی و ‌حرفه‌ای تربت‌ حیدریه گفت: چهار هزار و ۶۹۹ نفر پارسال در این شهرستان در دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و چهار هزار و ۴۷۲ نفر آنان با گذراندن آزمون پایانی، گواهینامه مهارت گرفتند.

چهار هزار و ۴۷۲ گواهینامه مهارت فنی در تربت ‌حیدریه صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، مرضیه پروان اظهار داشت: سال گذشته برای هزار و ۶۴۰ نفر از درخواست کنندگان نیز گواهی تمدید مهارت صادر شده است.  

وی افزود: تعداد کارآموزان آموزش دیده پارسال این شهرستان در ۲ بخش زنان و مردان در مراکز دولتی هزار و ۲۰۹ نفر بود که این افراد ۱۸۸ هزار و ۸۰۶ نفر ساعت آموزش دیدند.
وی گفت: تعداد کل کارآموزان آموزش دیده در ۴۳ آموزشگاه آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد نیز ۷۹۸ نفر بود که این افراد نیز هفت هزار نفر ساعت آموزش دیدند.
پروان، مجموع رشته‌های ارایه شده در ۲ بخش دولتی و آزاد را، بالغ بر ۴۰ رشته اصلی و فرعی عنوان کرد و گفت: تعدادی از رشته‌های ارایه شده خاص این خطه است که شامل دوزندگی کیف چرمی، بافندگی پوشاک، پرورش گوسفند، صنایع پوشاک، پستایی ‌دوزی(تولید رویه کفش)، رزین‌بافی، فرآوری خانگی زعفران و برقراری ارتباط با گردشگران به زبان انگلیسی است.
وی از تعمیرکاری پکیج، برق کار، سرویس خودرو، برقکار ساختمان، تعمیرکاری لوازم خانگی، خیاطی، رایانه، آشنایی با خط گرم (شرکت برق)، ایمنی در شبکه‌های برق، نرم‌افزار، گلدوزی ۳ بعدی، سرویس آشپزخانه، بافندگی عروسک، دوخت لباس بچه‌گانه، پرورش ‌قارچ،  کشتکار گلخانه خاکی و پرورش گل‌های آپارتمانی، به عنوان دیگر رشته‌های ارایه شده در این مراکز یاد کرد.
مدیر مرکز فنی و ‌حرفه‌ای تربت‌ حیدریه اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، بخشی از آموزش‌های این مراکز به صورت غیرمتمرکز در زندان، پادگان، روستا، صنایع، دانشگاه، سکونتگاه و محیط کار واقعی (اصناف) ارایه می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.