گیلان- معاون علوم پزشکی گیلان، یکی از علل شدت گرفتن بیماری کرونا را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر شاهد اوج گرفتن بیماری در افراد به صورت سرپایی هستیم.

شناسایی ۵۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،دکتر آبتین حیدرزاده ، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته بیش از ۱۱۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از شناسایی حدود ۵۰۰ بیمار سرپایی طی مدت مذکور خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ این نخستین بار است که با چنین آماری مواجه می شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: متاسفانه بیش از ۷۰ نفر وضعیت وخیم دارند.

حیدرزاده، یکی از علل شدت گرفتن بیماری را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و عنوان کرد: از اوایل اسفندماه شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم و وضعیت بیماری در نیمه اسفند شدت گرفت؛ در حال حاضر نیز شاهد اوج گرفتن بیماری در افراد به صورت سرپایی هستیم.

حیدرزاده، همچنین بر لزوم رعایت قرنطینه دو هفته ای بعد از انجام سفر تاکید کرد و گفت: افراد علامتدار و بدون علامت نیز تا دو هفته بعد از آخرین دورهمی، دورهمی دیگری نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.