مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز امسال سه هزار و ۲۵۱ فقره بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری این استان انجام شد.

سه هزار بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری خراسان رضوی انجام شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: این بازدیدها در راستای کنترل کیفیت خدمات واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری و نیز بازدید از روند اجرای پروتکلهای بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت هزار و ۷۰۰ فقره بازدید از مراکز اقامتی و ۴۸۵ فقره بازدید از رستورانها و مراکز پذیرایی بین‌راهی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همچنین در این مدت هزار و ۶۶ فقره بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت استان انجام شد و دیگر موارد بازدید نیز از سایر تاسیسات گردشگری استان صورت گرفت.

وی افزود: حاصل این تعداد بازدید ارائه ۲۳۹ فقره تذکر و صدور ۵۹ فقره اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری استان بوده است.

مکرمی‌فر ادامه داد: همچنین در پی بازدیدهای کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این مدت فعالیت ۱۸ واحد متخلف تعلیق یا تعطیل شد.  

وی گفت: ۲۳ فقره شکایت از عملکرد مراکز اقامتی و چهار فقره شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان نیز دریافت شد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: شکایت گردشگران از مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی، توسط کارشناسان میراث فرهنگی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.  

استان خراسان رضوی با افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری، رتبه نخست این حوزه را در کشور دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.