مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی از ارائه خدمات ویژه آزمایشگاهی به دانشجویان و دانش آموختگان رشته کشاورزی دانشگاه ها در آزمایشگاه تخصصی این موسسه خبر داد.

امکان استفاده دانشگاهیان از آزمایشگاه تخصصی مؤسسه بذر و نهال رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سلمان سالاری در این باره گفت: با هدف حمایت از فعالیتهای علمی و دانشگاهی، زمینه ای فراهم شده تا بخشی از فعالیت های مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه ها در موسسه بذر و نهال انجام شود دانشجویان بتوانند بخشی از تحقیقات درسی و آزمایش های مربوط پایان نامه خود را در آزمایشگاه این موسسه انجام دهند. وی ادامه داد: به این منظور آزمایشگاه بذر و نهال رضوی که به تمام دستگاه های مورد نیاز برای سنجش کیفیت بذر مجهز است، این آمادگی را دارد که به تمامی متقاضیان برای استفاده از این امکانات آزمایشگاهی خدمات لازم را ارائه کند.

امکان کشت جنین بذر در آزمایشگاه

مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی با اشاره به تاسیس آزمایشگاه تخصصی بذر در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: این آزمایشگاه با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و به منظور سنجش کیفیت محصولات تولید شده با آزمایشات تخصصی بذر و انجام تحقیقات بیشتر به منظور تولید محصولات با کیفیت بیشتر تاسیس شد. وی افزود: از ابتدا سعی بر آن بوده تا با خرید دستگاه ها و ابزارهای مناسب، زیرساخت های لازم برای دستیابی به اهداف موسسه در زمینه تولید بذر فراهم شود که در این راستا هم اکنون با تجهیز آزمایشگاه امکان انجام تمامی آزمایشات مرتبط با بذر میسر شده است. سالاری، کشت جنین بذر را یکی از فعالیت های قابل انجام در این آزمایشگاه عنوان کرد و افزود: علاوه بر این در حال حاضر امکان پوشش دار کردن بذر و بسیاری از فعالیت های مشابه، در این موسسه وجود دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.